گلستان

ترویج ایران‌هراسی نشانه شکست استکبار جهانی است/ نقش دانش‌آموزان در فرایند رشد انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود

سید حسن سیدی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان با گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی و مبارز با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز اظهار کرد: اهداف امام راحل در حکومت اسلامی همان اهداف خداوند متعال در قران کریم مبنی بر اجرای عدالت اجتماعی در کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه  متاسفانه حاکم شدن تفکرات لیبرالی در مدیریت کشور مانع از اجرای کامل عدالت اجتماعی در جامعه شده است، تصریح کرد: اساسی‌ترین محور جامعه ایجاد و اجرای عدالت اجتماعی است که متاسفانه به علت حاکم شدن تفکرات لیبرالی در مدیریت جامعه با توجه به فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نتوانستیم به اجرای کامل آن برسیم.

دبیر موتلفه گلستان با بیان‌اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت‌های خوبی در راستای اجرای عدالت اجتماعی انجام شده است، خاطرنشان کرد: گرچه اجرای عدالت اجتماعی مورد رضایت نیست اما فعالیت‌های خوبی در این راستا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی‌تاکنون انجام شده و باید در اجرای آن‌ شاخص‌های پیشرفت مشخص شود.

* استقلال اقتصادی جامعه در گرو استقلال فرهنگی است/ برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید استقلال فرهنگی ما تکامل و رشد کند

وی ادامه داد: شاخص‌هایی مانند تعداد دانشجویان، تعداد احداث سدها، پیشرفت‌هایی در حوزه زیرساخت‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز و غیره می‌تواند در ارتقاء اجرای عدالت اجتماعی تاثیرگذار بوده و ما را به نقطه آرمانی که با آن فاصله داریم، برساند.

سیدی نقش دانش آموزان را در فرایند رشد انقلاب اسلامی بی‌بدیل دانست و گفت: امام خمینی (ره) فضایی را در تشکیل انقلاب اسلامی به وجود آوردند که همه اقشار جامعه در آن‌ نقش و حضور داشته و در این راستا نقش دانش‌آموزان در فرایند رشد انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود.

وی استقلال اقتصادی جامعه را در گرو استقلال فرهنگی ذکر کرد و افزود: در جهان دو نوع حکومت‌الهی و طاغوت وجود دارد و این دو در دو جبهه مخالف حق و باطل در مقابل هم قرار دارند، انقلاب اسلامی در مساحت تمدن خود باید استقلال داشته و ماهیت توحید نیز ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظلم است.

وی ادامه داد: کشوری موفق خواهد بود که در حوزه‌های مختلف به استقلال برسد و برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید استقلال فرهنگی ما تکامل و رشد کند، تفکر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مخالفت و مبارزه با نظام ستمگری و ظلم بوده و استکبار جهانی با تفکر سلطه بر همه کشورهای جهان مخالف این تفکر است.

* نتیجه استقلال فرهنگی پرورش انسان‌های فداکاری چون «سردار شهید سلیمانی» و «شهید حججی» است/ علائم شکست استکبار جهانی ترویج ایران‌هراسی توسط آمریکا است

دبیر موتلفه گلستان علائم شکست استکبار جهانی را‌ ترویج اسلام‌هراسی توسط آمریکا بیان کرد و گفت: مبارزه بین حق و باطل همواره در تاریخ وجود داشته و ترویج جریان تفکر اسلام و ایران‌هراسی توسط آمریکا در جهان نشانه و علائم شکست استکبار جهانی بوده و امید داریم به زودی شاهد افول این قدرت جهانی در جهان بوده و این افول زمینه ظهور و تشکیل نهضت امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد.

وی استکبارستیزی را وظیفه دینی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز کرد: در قرآن و احادیث اصل حکومت‌ الهی بر‌ مبارزه با شرک و ظلم بوده و استکبارستیزی امام خمینی (ره) و سپس مقام معظم رهبری وظیفه دینی رهبران‌ الهی است و امروزه شرک و ظلم حاکمیت کشور آمریکا بوده که می خواهد بر همه کشورها سلطه و تسلط داشته باشد.

سیدی نتیجه استقلال فرهنگی را پرورش انسان‌های ایثارگر و فداکار در جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی که استقلال فرهنگی کشور تقویت و حفظ می‌شود، شاهد پرورش انسان‌های فداکار و ایثارگری چون «سردار شهید سلیمانی» و «شهید حججی» و همه شهدا در شهرها و روستاهای کشور خواهیم بود.

دبیر موتلفه گلستان گفت: بعد از ریشه‌کن شدن بیماری کرونا و رسیدگی به معیشت مردم در دولت جدید، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه به ویژه در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بازار و غیره اولویت بوده و باید در این راستا باغبانی فرهنگی وسیعی صورت گیرد تا استقلال فرهنگی کشورمان حفظ و تقویت شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا