اردبیل

ترویج فرهنگ صلح و بخشایش سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه ستادصبر استان اردبیل که در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ صلح و سازش در آموزه‌های دینی و آیات و روایات دین اسلام مورد تاکید بوده و ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی بوده‌اند و از همین رو باید این فرهنگ حسنه در جامعه ما بیش از گذشته رواج یابد.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل رسیدگی شده و علاوه برآن نیز ۱۰۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفته و این حجم از پرونده‌های قضایی در استان حسینی و ولایی اردبیل دور از انتظار است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار زندانی در استان اردبیل وجود دارد که این موضوع زیبنده این استان نبوده و از آنجاییکه بسیاری از پرونده‌های قضایی به دلایل بسیار کوچک و پیش پا افتاده تشکیل می‌شود؛ لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازی و رضایت بیش از گذشته احساس می‌شود.

کثیرلو ادامه داد: سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات اصلی جامعه امروزی ما بوده که مقام معظم رهبری نیز در گام دوم انقلاب بدان تاکید داشته‌اند و لذا باید از ظرفیت ستاد صبر در راستای ترویج صلح و سازش و رضایت که از ارکان سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.

وی گفت: مساجد و اقشار مختلف مردم در ترویج این امر نقش بسیار مهمی را می‌توانند ایفا کنند. چرا که در طول سالیان گذشته همواره مشاهده شده در ایامی همچون ماه محرم و رمضان که انس مردم با آموزه‌های دینی و قرآن افزایش می‌یابد میزان جرایم در جامعه کاهش چشم‌گیری می‌یابد و خدامحوری سبب این امر می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا