لرستان

ترویج نماز پیوست همه فعالیتهای فرهنگی است

ترویج نماز پیوست همه فعالیتهای فرهنگی است

به گزارش برگزیده لرستان ، منصور احمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این نشست که با حضور مسئول ستاد اقامه نماز استان برگزار شد گفت: از همه ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ترویج فرهنگ نماز استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: نماز است که در همه ابعاد زندگی انسان بهترین و ممتاز ترین نقشه راه هدایت انسان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: به جهت رسالت خود در حوزه فرهنگ و هنر ضرورت دارد به همه موضوعات جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری پیوست “نماز و نیایش” داده شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین چراغی مسئول ستاد اقامه نماز استان ، اظهار داشت: برای دعوت نسل جوان به نماز باید از زبان هنر استفاده کرده و با استفاده از توان هنری شعرا، نویسندگان و سایر هنرمندان، نسل جوان را با ستون اصلی دین آشنا کرد و لازم است که هر فرد، در هر موقعیتی که قرار دارد برای احیای فرهنگ اقامه نمار و ترویج آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان جامعه گام برداشته و تلاش کند.

وی گفت: افزایش نمازگزاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات و برداشتن موانع احتمالی پیش روی نمازگزاران و ارتقای سطح کیفی نمازخانه‌ها از اقدامات ضروری در ادارات و سازمان‌های دولتی است.

چراغی عنوان کرد: اگر تمامی مدیران باور و اعتقاد قلبی به امر نماز، آثار و برکات آن در زندگی شخصی خود داشته باشند، نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت در جامعه ترویج می‌یابد و لازم است باور و اعتقاد قلبی افراد به نماز را تقویت کرده و ثواب‌های دنیوی را با ثواب اخروی نماز مقایسه کنیم که در این صورت توجه به امر نماز در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا