اخبار روز

ترکیه، پارلمان اروپا را به حمایت از تروریسم و ریاکاری متهم کرد

ترکیه، پارلمان اروپا را به حمایت از تروریسم و ریاکاری متهم کرد

به نقل از تارنمای خبری استار، وزارت امور خارجه ترکیه حضور رهبران و هواداران پ.ک.ک در پارلمان اروپا را «غیرقابل قبول» خواند و حضور آنها در ساختمان این نهاد را یک «مراسم ضد ترکیه» عنوان کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتقاد از اقدام پارلمان اروپا در این زمینه و با اشاره به قرار گرفتن نام گروه پ.ک.ک. در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اجازه دادن به چنین فعالیت‌هایی، خدمت به تبلیغات سازمان تروریستی و غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد که آنکارا این اقدام پارلمان اروپا را به شدت محکوم می‌کند.

دستگاه سیاست خارجی ترکیه در این بیانیه همچنین این اقدام پارلمان اروپا را مغایر با تعهدات بین‌المللی این تشکل خواند و اجازه دادن به حضور اعضا و هواداران پ.ک.ک در ساختمان این نهاد را هدف قرار دادن تمامیت ارضی کشور ترکیه ارزیابی کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه با بیان اینکه «این وضعیت بار دیگر ریاکاری و عدم صداقت پارلمان اروپا در مبارزه با تروریسم را آشکار کرد»، اضافه کرد: اجازه دادن به چنین اقداماتی که با ذکر نام کشور ترکیه به منظور کسب مشروعیت اتفاق افتاده، با تعهدات بین‌المللی اتحادیه اروپا نیز مغایرت دارد.

دستگاه سیاست خارجی ترکیه در ادامه بیانیه خود با تاکید بر ضرورت مبارزه بدون تبعیض با تمامی سازمان های تروریستی اعلام کرد: انتظار آنکارا از نهادهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این است که در مبارزه با تروریسم که تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است، در کنار ترکیه بایستند.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد. این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است. مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا