کهگیلویه و بویراحمد

تزریق بیش از ۱۳۱ هزار دوز واکسن کرونا در گچساران/ ممنوعیت هر گونه تجمعات در این شهرستان

به گزارش برگزیده های ایران از گچساران محمد صادق رضایی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان  اظهار کرد: زنگ پیک ششم کرونا در برخی از شهرهای کشور نواخته شده و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر گچساران از رنگبندی زرد به نارنجی کرونایی رسیده و اگر شهروندان پروتکل ها را رعایت نکنند به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: تا کنون ۵۶ هزار و ۵۸ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۱۷ هزار و ۱۰ مورد آنها مثبت بوده است.

 رضایی عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۵۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.

وی گفت: ۲۲۲نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری فوت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.

رضایی بیان کرد : هم اکنون ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستانهای شهید رجایی و نرگسی بستری هستند.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان های گچساران افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکردند.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه نزدیک شدن به پیک ششم هر چه سریعتر به مراکز و پایگاههای بهداشتی ودرمانی شهری و روستایی جهت تزریق واکسن مراجعه و آن رادریافت کنند.

 وی گفت: در این شهرستان تا کنون ۱۳۱ هزار و ۶۹ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: از این تعداد افزون بر ۷۸ هزار و ۸۳۲ مورد دوز اول و ۵۲ هزار و ۲۳۷ مورد دوز دوم بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ نفر می باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان ( ۱۲ الی ۱۸ سال ) در شهرستان در حال اجراست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: یاد آوری دوز واکسن برای افرادی که از تزریق دومین نوبت واکسن آنها ۶ ماه گذشته ، آغاز شده است.

علیرضا اتابک فرماندار گچساران‌نیز در این‌جلسه با اشاره به قرمز شدن کرونایی دو شهرستان چرام و کهگیلویه، بیان کرد: نباید به رنگ بندی دلخوش شد زیرا مرز بین از نارنجی به قرمز کرونایی تبدیل‌شدن بسیار کم می باشد.

وی افزود: اغلب پیک گچساران پس از آغاز پیک های خوزستان و بوشهر آغاز می شود و با مقاومت زیاد و فشار بسیار بر روی کادر درمان و ستاد مبارزه با کرونا به حالت عادی باز می گردد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه کسانی که هنوز برای تزریق پای کار نیامدند اقدام کنند، تصریح کرد: از الان باید مراکز پر تردد و تالارها و بازار رعایت بیشتر دستور العمل های بهداشتی را سر لوحه خود قرار داده تا دچار پیک‌جدید و ضررهای ناشی از آن نشویم.

اتابک اظهار کرد: در حال حاضر هر گونه تجمع در گچساران‌ممنوع بوده و باید جلو تجمعات گرفته شود زیرا در حال نزدیک شدن به پیک‌جدید هستیم.

انتهای پیام /


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا