کهگیلویه و بویراحمد

تزریق بیش از ۱۴۲هزار دوز واکسن کرونا در گچساران

محمد صادق رضایی در گفت و گو با برگزیده های ایران در گچساران اظهار کرد: با وجود تزریق واکسن کرونا باز هم مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر گچساران از رنگبندی زرد به نارنجی کرونایی رسیده و اگر شهروندان پروتکل ها را رعایت نکنند به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: تا کنون ۵۶ هزار و ۸۹۴ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۱۷ هزار و ۱۳۵ مورد آنها مثبت بوده است.

 رضایی عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.

وی گفت: ۲۲۳ نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری فوت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۷۴ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.

رضایی بیان کرد : هم اکنون ۱۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان های گچساران افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکرده و پروتکل های بهداشتی را نیز به خوبی اجرا نکردند.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه نزدیک شدن به پیک ششم هر چه سریعتر به مراکز و پایگاههای بهداشتی ودرمانی شهری و روستایی جهت تزریق واکسن مراجعه و آن رادریافت کنند.

 وی گفت: در این شهرستان تا کنون ۱۴۲ هزار و ۹۶۷ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: از این تعداد افزون بر ۸۱ هزار و ۱۳۵ مورد دوز اول و ۶۱ هزار و ۸۳۲ مورد دوز دوم بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ نفر می باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان ( ۱۲ الی ۱۸ سال ) در شهرستان مانند دیگر نقاط کشوردر حال اجراست.

وی افزود: تا ۱۱ آبان‌ماه سال‌جاری افزون بر ۱۳ هزار و ۴۸۳ دانش آموز (۱۲الی۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: از این تعداد ۹ هزار و ۷۵ نفر دوز اول و ۴ هزار و ۴۰۸ نفر نیز دوز دوم بوده است.

رضایی اظهار کرد:یاد آوری دوز واکسن برای افرادی که از تزریق دومین نوبت واکسن آنها ۶ ماه گذشته ، آغاز شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا