اردبیل

تزریق بیش از ۴۵ هزار دُز سوم واکسن کرونا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز یک‌ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۹۶ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۹۰۰ هزار و ۱۱۶ دُز واکسن مربوط به نوبت اول و ۷۶۵ هزار و ۱۵۵ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۴۵ هزار و ۶۲۵ دُز واکسن کرونا در نوبت سوم برای جامعه هدف استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه یک مورد فوتی ناشی از این بیماری وجود داشت.

حبیب‌زاده تصریح کرد: همچنین طی همین مدت خوشبختانه ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

افزایش شمار بیماران بستری به ۱۳۵ نفر

وی گفت: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۳۵ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۶ موردی داشته و از این تعداد ۲۹ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۴۷ بیمار نیز تحت نظر هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

حبیب‌زاده با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا علاوه بر واکسیناسیون نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا