گیلان

تزریق دز سوم افراد بالای ۶۰ سال در رشت/تزریق ۹۲ درصدی دز اول واکسن دانش‌آموزی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، علی فتح‌اللهی امروز در ستاد کرونای شهر رشت با اشاره به فرایند بازگشایی مدارس شهرستان رشت اظهار کرد: ۶۵ هزار و ۵۲۵ نفر تعداد کل دانش آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت بوده که از این تعداد تا به امروز تعداد ۶۰ هزار و ۳۹۸ نفر دانش آموز دز یک واکسن و ۲۹ هزار و ۲۴۹ نفر دز دوم واکسن را در سطح شهرستان تزریق کردند. 

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد تزریق واکسن به دانش آموزان در مرحله دز اول و بالای ۴۴ درصد هم تزریق دز دوم با جامعه آماری بالا ثبت شده است، گفت: بزودی شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود و پیش نیاز حضور دانش‌آموزان و معلمین تزریق هر دو دز واکسن و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است تا شاهد راه‌اندازی باشکوه چرخه علم و دانش باشیم. 

فرماندار رشت با بیان اینکه امروز ۸۴ پایگاه مختلف واکسیناسیون در شهرستان اعم از عمومی، شهرک‌های صنعتی، اصناف، ادارات، بیماران خاص مشغول کار واکسیناسیون هستند، افزود: در این دوران نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده و آمار بستری‌ها در سطح شهرستان به عدد ۱۳۶ نفر رسیده است. 

فتح‌اللهی با بیان اینکه پذیرش روزانه ۲۱ نفر و آمار فوتی‌ها به یک نفر رسیده که به فضل الهی شاهد کاهش آمارها به نسبت هفته گذشته هستیم،  تصریح کرد: تاکنون مجموعا یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۸۵ دز واکسن در شهرستان تزریق شده که تعداد تزریقی دز اول ۶۹۷ هزار و ۵۸۵ و دز دوم ۵۴۶ هزار در سطح شهرستان ثبت شده است. 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق دانش آموزی بالای ۸۸ درصدی دز یک و ۶۹ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم، گفت: از دیروز شاهد حضور دانش‌آموزان متوسطه دوم طبق دستور وزارتخانه بوده و ضرورت دارد با دقت نظر و حساسیت بالا پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود. 

فتح‌اللهی با اشاره به استقبال خوب مردم با فرهنگ استان گیلان از روند واکسیناسیون بیان کرد: این استقبال خوب موجب شده، تا با افتخار رتبه یک تزریق و سرعت واکسیناسیون در کشور را داشته باشیم و این افتخاری است برای مردمی که در سخت‌ترین شرایط غنای فرهنگی خود را نشان دادند. 

وی با اشاره به تزریق دز سوم افراد بالای ۶۰ سال از آغاز هفته جاری افزود: تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم انها گذشته در مراکز واکسیناسیون صورت می‌گیرد. 

فرماندار رشت با بیان اینکه بیش از ۲۱۹ هزار نفر در سطح شهرستان در نوبت دز دوم تزریق واکسن هستند و در روز هم شاهد تزریق سه برابری دز دوم واکسن به نسبت دز یک در مراکز واکسیناسیون هستیم، گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده آمار تزریق هر دو دز واکسن در سطح شهرستان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم. 

فتح‌اللهی با بیان اینکه در هفته گذشته از دو هزار و ۲۲۵ واحد صنفی بازدید به عمل آمده است، افزود: از این تعداد ۱۲۶ اخطار و تعداد ۱۰ واحد صنفی به دلیل‌عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده اند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا