خراسان شمالی

تزریق دُز سوم واکسن به افراد بالای ۶۰ سال در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، پیش از امروز فیض الله برزگر در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده سینوفارم، کو واکسن بهارات و کوایران برکت استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحا مشابه نوبت اول به فاصله ۴ ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

وی گفت: در حال حاضر مستندات علمی برای دریافت دوز چهارم واکسن به ویژه واکسن های مصرف شده در کشور، موجود نیست لذا دریافت دوز چهارم توصیه نمی شود. 

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال مبنی براین که افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی توسط کشور مقصد، دچار مشکل شده اند، اظهار کرد : برای این افراد کمیته ۳ نفره شامل اعضا به تشخیص دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور تشکیل و مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و گرفتن تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد اقدام می کنند.

برزگر حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم یک ماه یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون دوز سوم کادر درمان و افراد دارای بیماری های خاص در استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۶۰ سال که شرایط تزریق دوز سوم واکسن را دارند می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا