خراسان رضوی

تزریق واکسن روزانه به ۱۸۰ هزار دز می‌رسد/ داروهای کرونا در داروخانه‌ها موجود است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از تهران، به علت شیوع گسترده کرونا و افزایش قربانی در موج پنجم، عصر امروز جلسه ای با حضور انوشیروان محسنی بندی استاندار تهران، علی رضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا استان تهران و معاونت های درمانی و بهداشتی در استانداری تهران برگزار شد.

وضعیت فعلی کرونا اصلا مساعد نیست

جلسه با ارائه آمار و گزارش معاونت های درمانی و بهداشتی بابت اعلام وضعیت کنونی کرونا آغاز شد، که طبق گزارشات متاسفانه ۹ هفته متوالی روند افزایش مراجعه کنندگان را داریم، که این نشان می دهد هنوز به قله موج پنجم نرسیده ایم، همچنین بستری های استان تهران به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده و قربانی های کرونایی تهران رکورد زده است.

بر اساس گزارشات، ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل است و همین امر ریسک مرگ کرونا را به طور میانگین به ۱۰/۵ درصد افزایش داده است، ولی به علت واکسیناسیون شاهد کاهش ۱۴ درصدی فوتی در سنین بالای ۸۰ سال هستیم.

تست تشخیص کرونا باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد

فرمانده ستاد مدیریت کرونا تهران اظهار کرد: اولویت در مدیریت اپیدمی تعیین اوضاع مردم از طریق پرونده های الکترونیکی و تست های هدفمند است، که باید از طریق هماهنگی با شورای عالی بیمه هر چه سریع تر تست های اپیدمیولوژیک تحت پوشش قرار گیرد.

استاندار تهران نیز افزود: بعضی افرادی که در معرض ابتلا هستند و یا بیماری زمینه ای دارند در صورت بروز علائم نباید برای تست با مشکل مالی مواجه شوند و هر چه زودتر با تعاملی که صورت می گیرد، این تست های هدفمند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اولویت است

زالی افزود: افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجب نشاط مردم است و به آن ها احساس امنیت و آسایش می دهد، همچنین محدودیتی برای تامین واکسن وجود ندارد، پس باید محدودیت نیروی انسانی برطرف شود تا تعداد این مراکز از ۱۰۹ مرکز فراتر رود.

محسنی بندپی گفت: با همکاری مراکز مختلف مثل هلال احمر، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی توانستیم میزان واکسیناسیون روزانه را به ۱۲۴ هزار دز برسانیم، که امیدواریم با افزایش مراکز و به کارگیری ۴۰ درصد از ظرفیت نیروی انسانی در شیفت دوم(عصر)، تعداد تزریق روزانه واکسن را به ۱۸۰ هزار دز برسانیم.

وی ادامه داد: هلال احمر که ۵۰۰ نفر را در ۵۷ مرکز به کار گیری کرده است، ۹ مرکز دیگر را در استان تهران معرفی کرده است، که امیدواریم با بررسی ستاد مدیریت کرونا با ظرفیت سازمان هلال احمر این مراکز نیز راه اندازی شود.

وضعیت بیمارستان بهارستان مساعد نیست و نیاز به بیمارستان صحرایی دارد/ ارتش وارد شود

در گزارش یکی از معاونت های درمان بیان شد: ۹۰ درصد بیمارستان بهارستان مبتلا به کوید هستند، علاوه بر آن این شهرستان جدید با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی خود را تکمیل کرده است، به نحوی که ۱۵۰ نفر هم در چادر مستقر هستند.

همچنین در ادامه‌گزارش گفته شد: دیروز در بیمارستان‌های هاجر و رباط کریم شاهد قطعی برق بودیم که خلاف مصوبه استانداری بود.

محسنی بندپی در همین رابطه طی صحبت با فرماندار رباط کریم گفت: قرار نبود برق بیمارستان ها قطع شود و باید از اداره برق این قضیه را پیگیری کرد، همچنین برای بهبود وضعیت درمانی در بهارستان باید بیمارستان صحرایی تدارک دیده شود، که از ارتش جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که نسبت به تامین این امر اقدام نمایند.

طرح شهید سلیمانی سرمایه ارزشمند برای مدیریت جهادی مقابله با کرونا است

زالی ادامه داد: اوج اجرا شدن طرح شهید سلیمانی آذر و دی سال اخیر بود که باعث شد ویروس آلفا و خیز سوم را پشت سر بگذاریم، تا طی ۱۸ هفته فاصله طولانی و آرامش بیشتری را تا خیز بعدی داشته باشیم، بنابراین باید این طرح را جدی بگیریم.

محسنی بندپی تشریح کرد: طرح شهید سلیمانی را در قالب ۵ کمیته حمایتی، مراقبتی، نظارتی، واکسیناسیون و آموزش همگانی در نظر گرفته ایم، که در هر کمیته معاونت های بهداشتی و درمانی وظایف خود را انجام می دهند، لازم به ذکر است که این طرح نقطه قوتی دارد که نقطه ضعف ما یعنی کمبود نیروهای داوطلب متخصص را برطرف می کند.

داروهای کرونا باید به صورت کارشناسی استفاده شود

زالی تصریح کرد: کمبودی در ارائه داروهای کرونایی نداریم اما باید این داروها بهینه مصرف شود، به عنوان مثال رمدسیویر دارویی برای افرادی است که کمبود اکسیژن شدید دارند و اگر دیگران از این دارو استفاده کنند برای آن ها عوارض دارد.

محسنی بندپی اضافه کرد: هم اکنون داروخانه های هلال احمر و ۲۹ فروردین و سایر داروخانه ها اکثر داروهای کرونایی را با قیمت مصوب دارند و مردم از بازارهای غیر قابل اعتماد با قیمت های نجومی خرید نکنند.

باید زنجیره ویروس کرونا قطع شود/ همچنان پیگیر مسائل هستیم

محسنی بندپی در پایان جلسه با جمع بندی موارد مذکور خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی حداقل سه ماه باید وضعیت را به طور ویژه مدیریت کنیم، تا با اقدام جهادی کمیته های طرح شهید سلیمانی جلوی تولید کرونا را بگیریم و زنجیره انتشار این ویروس منحوس را برطرف کنیم، همچنین از تمامی دستگاه ها بابت همکاری در این دغدغه ملی تشکر می کنیم و طی جلسات دیگر پیگیر مطالب مذکور هستیم.

وی در پایان اشاره کرد: قدردان زحمت های بی وقفه و خالصانه کادر درمان هستیم، هم اکنون شاهد استعلاجی ۱۵ درصد این خادمان هستیم که باید نیروهای داوطلبانه و آموزش دیده این قشر دلسوز را همراهی کنند، تا به امید خدا هر چه زودتر این ویروس منحوس برطرف شود.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا