سمنان

تزریق ۷۰ درصدی دز دوم واکسن در سمنان/ طرح کنترل هوشمند مقابله با کرونا اجرا می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، نوید دانایی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته به اهمیت پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها به ویژه بهداشت و سایبری واقف هستیم.

وی بیان کرد: طرح رصد بیماران در استان سمنان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در دستور کار قرار داشت و اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان عنوان کرد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط مکلف شدند در ورودی ادارات نسبت به کنترل تمامی مراجعان با استفاده از برنامه ماسک، اقدام کنند و از ورود افرادی که دارای تست مثبت ابتلا به بیماری بودند جلوگیری شد.

دانایی گفت: همچنین در این طرح، استفاده از ماسک توسط مراجعان در هنگام ورود به ادارات و سازمان‌ها برای دریافت خدمات مورد کنترل و رصد قرار می‌گرفت.

وی بابیان اینکه امروز در بحث کرونا، تزریق واکسن یک اقدام پدافندی است، افزود: ما در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان در حال عبور از مرز ۷۰ درصد تزریق واکسن کرونا در دُز دوم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: ایمنی جمعی و زندگی با خیالی آسوده‌تر، با واکسیناسیون تمام افراد واجد شرایط جامعه اتفاق خواهد افتاد.

دانایی تأکید کرد: هنوز برخی از افراد در سطح جامعه نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند که نیاز است اقناع‌سازی بین مردم همواره در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه شناسایی افرادی که واکسن کرونا دریافت نکردند، امری پدافندی است که باید مورد توجه باشد، گفت: در آینده در طرح کنترل هوشمند کرونا، افرادی که واکسن دریافت نکردند و یا دارای تست مثبت ابتلا به کرونا هستند، شناسایی و از ارائه خدمات به آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ضرورت دارد تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح کنترل هوشمند در دستگاه‌های اجرایی استان فراهم شود.

دانایی تأکید کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد واجد شرایط از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا