اجتماعی

تسریع روند احداث خطوط مترو با “تدوین فهرست بهای کالا”

تسریع روند احداث خطوط مترو با “تدوین فهرست بهای کالا”

– اخبار اجتماعی –

به گزاش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ آرش خدابخش؛ دبیر کمیته فنی تدوین فهرست بهای کالا و خدمات مترو اظهار کرد: تدوین فهرست بهای کالا و خدمات مربوط به اجرای خطوط، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مترو از ۲ سال پیش در دستور کار شرکت مترو تهران قرار داشته است؛ هدف از انجام این مطالعات، تهیه و ایجاد فهرست بهای واحد جامع برای همه اقلام و خدمات مورد نیاز جهت تکمیل شبکه مترو است به گونه‌ای که استفاده از هیچ فهرست بهای مشابه دیگری در برآوردها مورد نیاز نباشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن، کاهش اقلام ستاره‌دار و همچنین احصاء قیمت جدید اقلام پرکاربرد از دیگر اهداف تدوین این فهرست بها است، افزود: پس از اتمام فاز اول از مطالعات مشاور مربوطه، مراتب امر در نشست‌هایی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و همچنین اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و نیز همه سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری به همراه اعضای کمیته‌های تخصصی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در محل شرکت مترو تهران تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، همه جوانب موضوع بررسی و نهایی شود.

خدابخش تصریح کرد: نخستین جلسه کمیته مذکور، در تاریخ ۲۵ مردادماه سال جاری در شرکت مترو تهران برگزار و مقرر شد علاوه بر تدوین فهرست بهای ساخت، فهرست بهای اقلام مورد نیاز در تعمیر و نگهداری خطوط نیز در این فرآیند منظور شود.

دبیر کمیته فنی تدوین فهرست بها در ادامه گفت: یکی از مهمترین مزایای تشکیل کمیته مذکور، حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در جلسات ادواری است که همین امر، زمان تصویب و تایید فهرست بها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ضمن اینکه جامعیت فهرست بهای مذکور با حضور نمایندگان همه سازمان‌های ذی‌مدخل و نمایندگان شرکت‌های قطار شهری کشور دو چندان شده و البته از نقطه نظرات نمایندگان پیمانکاران و مشاوران فعال این صنعت نیز بی بهره نخواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با تدوین این فهرست بها، بخش زیادی از مشکلات مربوط به برآورد قیمت اقلام و نیز خدمات اجرای خطوط مترو مرتفع شده و در نهایت این مسئله به نوبه خود موجب تسریع روند احداث خطوط مترو شود.

رونق مناطق کم‌برخوردار با احداث ۷۰ ایستگاه جدید مترو در نیمه جنوبی پایتخت

به گفته خدابخش، این فهرست بها غیر از تجهیزات ویژه از قبیل برق، سیگنالینگ و … همه اقلام مورد نیاز برای ساخت خطوط، ایستگاهها و پایانه‌های مترویی را شامل خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا