قزوین

تسویه بدهی بیش از دو هزارنفر از مالباختگان پیش‌فروش خودرو در تاکستان

تسویه بدهی بیش از دو هزارنفر از مالباختگان پیش‌فروش خودرو در تاکستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالبا بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می کردند، ۷۰ شرکت پیش فروش خودرو شناسایی و برای ۱۸ شرکت و ۳۷ نفر از مدیران آنها در شهرستان تاکستان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضایی استان قزوین نبوده است، به حوزه های قضایی مرتبط ارجاع گردید و مدیران برخی از شرکت ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه گذاران خود اقدام کرده اند.

شعبانی افزود: بر اساس اعلام سرمایه گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت ها به مردم ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان می باشد و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، ۲ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تا کنون ۸۵۲ میلیارد تومان از بدهی بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان توسط این شرکت ها پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد از مجموع بدهی این ۱۸ شرکت مربوط به ۵ شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت ها صادر شده است.

گفتنی است؛ پرونده “شرکت رضایت خودروی طراوت نوین”جز شرکت های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت می باشد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا