سمنان

تشدید برخورد با متصرفان منابع طبیعی در استان سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، محمد حمیدی بعدازظهر امروز در دیدار با جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر لزوم مدیریت منابع آبی این استان اظهار کرد: نیاز به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان سمنان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی بر ارتباط عرصه‌های منابع طبیعی با معیشت و اقتصاد استان سمنان اشاره کرد و گفت: طبیعت‌گردی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این استان است که با حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی می‌توان از این بستر در رونق گردشگری استان و ایجاد درآمد پایدار بهره‌برداری کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بر لزوم تشدید برخورد با متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: کارگروه مبارزه با ساخت و سازها و متصرفات منابع طبیعی در استان تشکیل شده و با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی که عرصه منابع طبیعی را تخریب و تصرف می‌کنند، به‌شدت برخورد می‌شود.

حمیدی با اشاره به این‌که فرهنگ بحران کمبود آب باید توسط رسانه‌ها و با عزم ملی در جامعه اطلاع‌رسانی و تبیین شود، اضافه کرد: باید باور لازم در مردم برای اصلاح الگوی مصرف خانگی، کشاورزی و صنعتی ایجاد شود و این مستلزم یک اراده همگانی است.

وی ادامه داد: با انجام عملیات آبخیزداری پروژه‌های آب‌های زیرزمینی، مراتع و جنگل‌ها نیز تقویت می‌شوند و موجب جلوگیری از ورود گل و لای در بستر رودخانه‌ها شده و شرایط برای تقویت منابع طبیعی، مراتع و جلوگیری از سیلاب‌ها فراهم خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و دو اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی بر حفظ منابع طبیعی تأکید شده است، گفت: حراست از عرصه‌های طبیعی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی از منویات مقام معظم رهبری است.

حمیدی بیان کرد: بر اساس تمامی باورهای اعتقادی و آموزه‌های دینی همگی بر حفظ منابع طبیعی متعهد هستیم تا میراث گذشتگان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی در خصوص حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: اگرچه دستگاه‌های متولی در حفظ و حراست از منابع طبیعی مکلف هستند؛ اما این مهم بدون مشارکت همه‌جانبه و پررنگ مردم کامل نمی‌شود؛ زیرا یکی از کارسازترین اقدامات برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، همواره بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان عنوان کرد: صیانت از این منابع طبیعی باید به فرهنگ همگانی در کشور تبدیل شده و همکاری مردم و مسؤولان در این راستا بیشتر شود.

این دیدار در آستانه پویش ملی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم به‌منزله جلوه‌ای از همبستگی و وفاق ملی با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و درختکاری در روز ۱۴ آذرماه به مناسبت روز جهانی خاک با شعار «توقف شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک» انجام شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا