Categories: سمنان

تشدید برخورد با متصرفان منابع طبیعی در استان سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، محمد حمیدی بعدازظهر امروز در دیدار با جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر لزوم مدیریت منابع آبی این استان اظهار کرد: نیاز به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان سمنان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی بر ارتباط عرصه‌های منابع طبیعی با معیشت و اقتصاد استان سمنان اشاره کرد و گفت: طبیعت‌گردی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این استان است که با حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی می‌توان از این بستر در رونق گردشگری استان و ایجاد درآمد پایدار بهره‌برداری کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بر لزوم تشدید برخورد با متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: کارگروه مبارزه با ساخت و سازها و متصرفات منابع طبیعی در استان تشکیل شده و با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی که عرصه منابع طبیعی را تخریب و تصرف می‌کنند، به‌شدت برخورد می‌شود.

حمیدی با اشاره به این‌که فرهنگ بحران کمبود آب باید توسط رسانه‌ها و با عزم ملی در جامعه اطلاع‌رسانی و تبیین شود، اضافه کرد: باید باور لازم در مردم برای اصلاح الگوی مصرف خانگی، کشاورزی و صنعتی ایجاد شود و این مستلزم یک اراده همگانی است.

وی ادامه داد: با انجام عملیات آبخیزداری پروژه‌های آب‌های زیرزمینی، مراتع و جنگل‌ها نیز تقویت می‌شوند و موجب جلوگیری از ورود گل و لای در بستر رودخانه‌ها شده و شرایط برای تقویت منابع طبیعی، مراتع و جلوگیری از سیلاب‌ها فراهم خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و دو اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی بر حفظ منابع طبیعی تأکید شده است، گفت: حراست از عرصه‌های طبیعی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی از منویات مقام معظم رهبری است.

حمیدی بیان کرد: بر اساس تمامی باورهای اعتقادی و آموزه‌های دینی همگی بر حفظ منابع طبیعی متعهد هستیم تا میراث گذشتگان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی در خصوص حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: اگرچه دستگاه‌های متولی در حفظ و حراست از منابع طبیعی مکلف هستند؛ اما این مهم بدون مشارکت همه‌جانبه و پررنگ مردم کامل نمی‌شود؛ زیرا یکی از کارسازترین اقدامات برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، همواره بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان عنوان کرد: صیانت از این منابع طبیعی باید به فرهنگ همگانی در کشور تبدیل شده و همکاری مردم و مسؤولان در این راستا بیشتر شود.

این دیدار در آستانه پویش ملی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم به‌منزله جلوه‌ای از همبستگی و وفاق ملی با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و درختکاری در روز ۱۴ آذرماه به مناسبت روز جهانی خاک با شعار «توقف شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک» انجام شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

8 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

8 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

8 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

8 ساعت ago