لرستان

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌ها همزمان با شب یلدا/ کشتار غیرمجاز عمده‌ترین تخلف

مصطفی زبردست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه چند روزه گذشته انرژی خود را روی نظارت ویژه شب یلدا متمرکز  کرده‌ایم،عنوان کرد: ۲۵ اکیپ نظارت بر کشتارگاه‌های دام، طیور ،مراکز بسته‌بندی، قطعه‌بندی، قصابی، مرغ فروشی، و ماهی فروشی‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا ظرف چند روز اخیر مبارزه خود را در زمینه نظارت بر کشتارگاه‌ها متمرکز کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: ما نظارت میدانی را بر این اماکن داریم و به شهروندان توصیه می‌کنیم از کشتار دام در منازل و خرید لاشه دام در حاشیه شهرها خوددداری کنند.

زبردست خاطرنشان کرد : شهروندان درصورت مشاهده تخلف موارد را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و تلفن‌های دامپزشکی استان و شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین تخلفی که طی چند روز اخیر مشاهده کرده‌ایم، کشتار غیر مجاز دام است، گفت: برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده است. 

مدیرکل دامپزشکی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امسال با یک شرایط استثنایی در حوزه دام مواجه بودیم،عنوان کرد: به دلیل خشکسالی قیمت دام کاهش پیدا کرد، با توجه به فرهنگی که در استان به ویژه خرم‌آباد در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف حاکم است کشتار دام خانگی افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا