لرستان

تشدید نظارت‌ها و کنترل قیمت‌ها/ تامین به‌موقع کالاهای اساسی پیش‌بینی شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، جعفر طولابی ظهرامروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به شرایط کنونی بازار وروند افزایشی قیمت کالاها، اظهار کرد: از این رو تشدید نظارت‌ها و کنترل قیمت‌ها توسط دستگاه‌های متولی یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: تورم و گرانی با گران‌فروشی دو مقوله جداگانه و متفاوت است، متاسفانه برخی افراد فرصت‌طلب از شرایط کنونی سوء‌استفاده نموده و اقدام به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالاها می‌کنند که باید با این‌گونه عوامل برخورد قاطع صورت پذیرد.

فرماندار خرم‌آباد با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار شهرستان، بیان داشت: گاهی با کمیاب شدن یک کالا ثبات و آرامش بازار به هم می‌خورد و دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان صمت و تعزیرات حکومتی بایستی با عوامل متخلف و سود جو برخورد نمایند.

طولابی با بیان اینکه جهت نظارت بهتر می‌توان شهر را به محله‌های مختلف تقسیم کرد، افزود: در این صورت می‌توان برای هر محله یک تیم ویژه نظارتی با مسوولیت مشخص تعریف کرد و با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و بازرسین افتخاری برای کنترل بازار بصورت دوشیفته کردن نظارت‌ها مانع از سودجویی برخی افراد و گران‌فروشی شد.

وی ادامه داد: باید اطلاعات کسبه و بازاریان در سامانه جامع تجارت ثبت و به‌روزرسانی شود، همچنین پیگیری لازم در عملیات‌کردن این طرح به منظور شناسایی انبارها و ورود و خروج کالاها صورت پذیرد.

فرماندار خرم‌آباد در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی نیز اظهار داشت: مدیران جهادکشاورزی تمهیدات لازم را جهت تهیه و تامین به‌موقع کالاهای اساسی  پیش‌بینی نموده و نیروی انتظامی نیز از خروج کالاهای اساسی و نهاده کشاورزی و دامی بدون مجوز خروج از شهرستان جلوگیری کنند.

در این جلسه پیرامون نحوه توزیع مقدار ۲۰۸ تن برنج با نرخ مصوب در سطح مناطق شهری و روستایی، کنترل و مدیریت تهیه و توزیع مرغ گرم و منجمد، تهیه و تامین و توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی و تشدید نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها بویژه کالاهای اساسی و اقلام مصرفی در سبد خانوار تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا