قزوین

تشریح جزییات اجرای حکم سرپرست فرمانداری قزوین از زبان رییس کل دادگستری

تشریح جزییات اجرای حکم سرپرست فرمانداری قزوین از زبان رییس کل دادگستری

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص اجرای حکم حبس جواد اسلامی صدر، سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: نامبرده در سال۱۴۰۰ به علت شکایت اشخاص حقوقی و حقیقی در یکی از محاکم کیفری به ۱۳ماه و ۱۷روز حبس تعزیری محکوم شده و بعد از ارجاع پرونده به شعب تجدید نظر استان قزوین حکم بدوی تایید و اجرای آن دو سال تعلیق شد.

او افزود: در مدت تعلیق مجددا شکایت دیگری به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و گزارش پلیس فتا مطرح شد که نامبرده در دادگاه بدوی به ۱۰۰میلیون ریال جزای نقدی به عنوان مجازات اصلی و مطالعه کتاب سواد رسانه‌ای با خلاصه برداری آن و ممنوعیت فعالیت رسانه‌ای به مدت ۲سال به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده و این رای در محاکم تجدید نظر نیز تایید شد.

شعبانی با بیان اینکه نسبت به برخی از مصادیق اتهام نشر اکاذیب نامبرده نیز برائت شد، گفت: با توجه به اینکه این ایشان در دوران تعلیق مجرم شناخته شده بود، خود به خود رای تعلیق که تحمل ۱۳ماه و ۷روز حبس است به اجرا گذاشته شده و در حال حاظر نامبرده دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارکرد: نامبرده در سال۹۹ نیز با شکایت شخص حقیقی به اتهام نشر اکاذیب به ۵۰میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و این رای نیز در شعبه۱ تجدید نظر استان تایید شده بود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا