کرمان

تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با  موضوع  ویژه‌برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی با اشاره به اینکه ما در حوزه جریان‌سازی عقب هستیم، اظهار داشت: اگر ما در کار فرهنگی موفق به جریان‌سازی نشویم، کار ما عبث و بیهوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گفتمان‌سازی، هماهنگی لازم را در حوزه و امور فرهنگی نداریم، گفت: کار در  امور فرهنگی متنوع است و در  خیلی از  جاها ما هنوز امور فرهنگی و آیینی و امور فرهنگی تبلیغی را از هم جدا نکرده‌ایم.

معروفی افزود: باید به‌عنوان اصحاب رسانه و فرهنگ تلاش کنیم و نگذاریم شهید سلیمانی را در خاطره خلاصه کنند و اندیشه شهید سلیمانی را باید ترویج دهیم و امروز مملکت ما به این اندیشه زیبا نیاز دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: اصرار ما این است که شهید سلیمانی را با هنرهایی مانند تئاتر، سرود، شعر، هنرهای تجسمی، نمایشگاه عکس، کلیپ، نماهنگ و…. معرفی کنیم.

معروفی افزود: در سطح استان کرمان ۱۷۱ برنامه پیش‌بینی‌شده که ۱۴ برنامه به‌صورت پخش ملی،۶ برنامه پخش مستقیم و زنده، در روز ۱۶ دی‌ماه اجلاسیه به‌صورت مستقیم از کرمان برای سراسر کشور و کشورهای اسلامی حوزه مقاومت پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: عمده برنامه‌های دومین سالگرد شهید سلیمانی در سطح شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

معروفی افزود: در هفته مقاومت و سالگرد حاج‌قاسم  پیش‌بینی ما این است که روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر زائر به کرمان بیایند و تا کنون اسکان برای ۲۵ هزار نفر توسط کمیته‌های مردمی مهیا شده  است.

 وی ابراز داشت: امسال برای برگزاری سالگرد حاج‌قاسم یک ریال از هیچ بنگاه اقتصادی و نهادی کمک نگرفته‌ایم  و کمیته مردمی بسیار قوی شکل گرفته است و کارها را آنها انجام می‌دهند.

معروفی بیان کرد: یک گذر از گنبد جبلیه تا میدان گلزار شکل گرفته و یک زمین بزرگ که مربوط به آستان قدس رضوی است تبدیل به پارکینگ زائرن خواهد شد و زائران توسط اتوبوس‌هایی که تعبیه شده به گلزار شهدا انتقال داده می‌شوند.

وی افزود: زیرگذر میدان آزادی به نام شهدای تشییع نام‌گذاری می‌شود و همچنین در  ورودی‌های شهر کرمان و استان برای حضور در پایتخت مقاومت جهان اسلام به زائران خوش آمدگویی می‌شود و عکس حاج قاسم در این ورودی‌ها نصب خواهد شد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: درخواست داریم کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نام‌گذاری شود و ما این را از وزیر کشور به‌صورت رسمی درخواست کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از مردم کرمان درخواست داریم در زمان برگزاری مراسمات سالگرد شهید سلیمانی به گلزار شهدا و‌ قبور رفتگان خود نیایند، زیرا روزانه ۳۰ هزار نفر مهمان داریم که می‌خواهند به گلزار شهدا و ‌مزار شهید سلیمانی بروند و اگر مردم عزیز کرمان به آنها اضافه شوند ما گلزار شهدا را نمی‌توانیم را آنگونه که می‌خواهیم مدیریت کنیم.

محمدرضا علیزاده مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی اظهار داشت: در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی یکی از رویکردهای مهم و تأثیرگذار که در ستاد هم به آن توجه شده،  برنامه‌ریزی در راستای استفاده از ظرفیت‌ها، قالب‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: این کمیته یکی از کمیته‌های مهم ستاد گرامیداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی است و تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت بالای حوزه  فرهنگ و هنر اقدام به تولید محتوا کرده و برنامه‌های مختلف را اجرا کنیم و خوشبختانه این اتفاقات خوب در استان رخ داد و امروز شاهد رونمایی از نتیجه و خروجی این برنامه‌ها هستیم.

علیزاده افزود: مهم‌ترین برنامه‌ها در کمیته فرهنگی و هنری در قالب هفت محور و عنوان کلی از جمله برگزاری محافل قرآنی، محافل ادبی، مسابقات فرهنگی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، تولیدات فرهنگی هنری، نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و برگزاری همایش‌هاست.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان تاکید کرد: ۱۱۳ برنامه به‌صورت مهمترین و شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان کرمان برگزار می‌شود.

علیزاده ادامه داد: از ۱۱۳ برنامه شاخص  کمیته فرهنگی هنری، ۶۵ برنامه شاخص شهرستانی، ۴۵ برنامه شاخص استانی و ۳ برنامه شاخص ملی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ دستگاه اجرایی و نهاد غیر دولتی با استفاده از ظرفیت مردمی و موسسات غیردولتی تلاش کردند تا این تولیدات شکل گیرد و  این برنامه‌ها را اجرایی کنند، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یک برنامه ملی و ۵ برنامه استانی، اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان ۷ برنامه، بسیج هنرمندان استان ۹ برنامه، اداره کل آموزش و پرورش استان ۲ برنامه و سایر نهادها و ادارات برنامه‌هایی اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا