کرمان

تشریح ویژه برنامه‌های دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، سردار حسین معروفی ظهر امروز در ستاد برگزاری دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان اظهار داشت: شهید سلیمانی محور وحدت جهان اسلام و امت ایران است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که اندیشه زیبای شهید سلیمانی را نهادینه کنیم، افزود: ما تمام تلاش خود را برای برگزاری دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم در کیفیت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی  به کار می‌گیریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی،۵۵۰ نفر از مردم کشورهای همسایه و عرب زبان در سر مزار حاج قاسم حضور یافتند، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که دومین سالگرد شهید سلیمانی از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ دی ماه  به مدت هفت روز برگزار شود.

معروفی گفت: از جمله برنامه‌های سالگرد دوم شهادت حاج قاسم رونمایی از گذر شهید حاج‌قاسم از میدان بسیج تا چهار راه پاسداران به طول  ۷۰۰ متر به صورت پیاده‌راه شهید سلیمانی است، رونمایی از فاز اول گلزار شهدا، گردهمایی عشایر استان، گردهمایی اصحاب رسانه و هنرمندان، گردهمایی یاران حاج‌قاسم از سراسر کشور، بیعت یاران با سردار و اجلاسیه از دیگر برنامه‌های سالگرد است.

وی گردهمایی فرزندان شهدا، نامگذازی زیرگذر آزادی به نام شهدای تشییع، راه‌اندازی موکب‌ها از میدان شهدا تا گلزار شهدا، گردهمایی بانوان، برگزاری روضه‌های خانگی، راه‌اندازی ستاد اسکان، رونمایی از المان میدان آزادی، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری ۶ هزار و ۵۰۰ یادواره خانگی شهید و … را از جمله برنامه‌های ستاد دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم در استان کرمان برشمرد.

شهید سلیمانی با فرمان مقام معظم رهبری صاحب مکتب شد

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در بین صاحب‌نظران دو ‌نگاه به تاریخ یک نگاه بدبینانه و یک نگاه خوشبینانه است، اظهار داشت: تاریخ فوق‌العاده بی‌رحم است، حوادث و جریانات مختلف را در درون خودش حذف می‌کند بدون اینکه از آنها آثار و خبری بر جای بگذارد.

وی عنوان کرد:  تاریخ بی‌رحم دو مدل حادثه واقعیت و ماهیت را بیان می‌کنند یک روی سکه ظلم‌ها، خیانت‌ها، جنایت‌ها، اتفاقات نامبارک فراوانی به عنوان عبرت نقل می‌کنند و روی دیگر سکه تاریخ، روی افتخارآفرین تاریخ انسانیت و بشری و این روی تاریخ انسان‌ساز است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: برخی از شخصیت‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز علاوه بر شخصیت ویژه‌ای که دارند، این افراد مکتب‌ساز هم هستند در مکتب بزرگ اسلام و اهل بیت علما و مجتهدانی خود صاحب مکتب شده‌آمد و تاریخ کهن کرمان افتخار پیدا کرد که شخصیتی مانند شهید سلیمانی را پرورش داد و این شخصیت فرا ملی و جهانی با فرمان مقام معظم رهبری صاحب مکتب شد.

کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام نامگذاری شود

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز اظهار داشت: اولین سالگرد شهید سلیمانی سال گذشته در آن شرایط سخت کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت هشت روز در استان  کرمان برگزار شد.

وی افزود: سخنرانان مراسم و هم تبیینی که از مکتب شهید سلیمانی در آن سالگرد شکل گرفت به نظرم اسنادی هستند که می‌توانند پایه محکمی در تقویت و تبیین مکتب این شهید بزرگوار باشد، امیدواریم دومین سالگرد با همین کیفیت و بهتر انجام شود.

زینی‌وند بیان کرد: پیشنهاد جدی ما این است که کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نامگذاری، ثبت و در تقویم  کشور بیایید و هم مورد توجه جهانیان باشد و ما در تراز  همین پایتخت بتوانیم کرمان را آماده کنیم.

وی عنوان کرد: کرمان حتما باید میزبان و تاسیس کننده یک مرکز مهم بین‌المللی اسلامی با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی باشد که برخی از وزرا در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و در استان در این زمینه کار می‌شود تا این مرکز در تراز بین‌المللی شکل گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا