مرکزی

تشریفات اداری را به نفع سرمایه‌گذار خواهیم شکست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در سفر یک‌روزه به زرندیه اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌های کلی تشویق سرمایه‌گذاری که در سال ۸۹ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود به طور کامل پیاده‌سازی نشده است.

وی افزود: حمایت، تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی و بخش تعاون از مهمترین کلیدواژه‌های سیاست تشویق سرمایه‌گذاری است و باید از واژه‌های رعایت و پیاده‌سازی سیاست بهره برد تا حمایت و توانمندسازی واقعی عملیاتی شود. 

استاندار استان مرکزی بهره‌مندی استان‌های هم‌جوار از مزیت‌های این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: اقتصاد کشور یک اقتصاد یکپارچه و پیوسته است و استان مرکزی نیز از این قضیه مستثنا نیست لذا منافع یک کار اقتصادی نباید صرفاً متوجه همان منطقه شود و باید سرمایه‌گذاری صورت گرفته در کل کشور آثار خود را نشان دهد. 

مخلص‌الائمه بر لزوم حمایت عملی از سرمایه‌گذاری تأکید کرد و بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی، قانون‌گذاری و قضائی باید حمایت خود را از سرمایه‌گذاری عملی کنند چراکه حمایت از چنین ابر پروژه‌هایی می‌تواند به‌عنوان یک مدل حمایت الگویی برای سایر پروژه‌های دیگر در ابعاد مختلف باشد. 

وی با بیان اینکه مخالف دیوان‌سالاری و بروکراسی منفی هستیم تأکید کرد: این رویه نظام اجرایی کشور را در چنبره خود قرار داده و از زمان افزایش قیمت نفت در اوایل دهه ۵۰ به‌طور جدی در کشور ریشه گرفته به نحوی که توانایی درمان خود را ندارد. 

استاندار استان مرکزی با تأکید بر اینکه برخی تشریفات طولانی اداری مانعی بر سر راه فعالیت سرمایه‌گذاران است گفت: برای اینکه حمایت از سرمایه‌گذار جلوه عملی به خود بگیرد در استان مرکزی تشریفات اداری را به نفع سرمایه‌گذاری خواهیم شکست.

مخلص‌الائمه جلوگیری از شکل‌گیری فضای دلالی در این منطقه را یک اقدام لازم دانست و اضافه کرد: تحقق اهداف توسعه‌ای در این منطقه باعث افزایش سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ابعاد گوناگون می‌شود و مدیریت این مجموعه باید با تدابیری که می‌اندیشد نباید اجازه دهند که فضای سرمایه‌گذاری به یک فضای دلالی بدل گردد.

وی افزود: انرژی‌های فسیلی مورد استفاده در آینده جوابگوی نیاز این مجموعه نیست و می‌توان با بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی و بادی در این راستا قدم‌های خوبی برداشت. 

مخلص‌الائمه تأکید کرد: تلاش می‌شود شرکت تعاونی ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی استان در این منطقه با رعایت ساختارهای قانونی راه‌اندازی شود تا کارکنان دولتی بتوانند از این مزیت برخوردار شوند

شهرک مبل زرندیه نماد ناکارآمدی در حمایت از سرمایه‌گذاری است 

به گزارش برگزیده های ایران فرزاد مخلص‌الائمه در ادامه بازدید از شهرک‌های سرمایه‌گذاری در زرندیه گفت: پروژه شهرک سرمایه‌گذاری زرندیه موسوم به شهرک مبل نمادی از ناکارآمدی در حمایت از سرمایه‌گذاری است چراکه با گذشت چند سال از آغاز این پروژه همچنان منطقه بیابانی است. 

وی با بیان اینکه این منطقه می‌بایست در این مدت به یک مجموعه عظیم تولیدی تبدیل می‌شد افزود: باید با یک فعالیت مشترک بین مجموعه اجرایی استان و سرمایه‌گذاری، در سریع‌ترین زمان ممکن این مجموعه از حالت فعلی خارج شود. 

استاندار استان مرکزی در پاسخ به مطالبه برخی از اصناف و سرمایه‌گذاران برای رونق تولید این شهرک بیان داشت: فعالیت صنایع کارگاهی در این شهرک باعث رونق این منطقه خواهد شد لذا اسامی صنایع را برای فعالیت در این منطقه اعلام خواهیم کرد. 

مخلص‌الائمه همچنین فرماندار زرندیه را مکلف کرد تا به نمایندگی از مجموعه دولت این موضوع را بررسی کرده و با هماهنگی با معاون اقتصادی استانداری در کارگروهی تخصصی موارد مورد نیاز مطرح و رفع شود. 

وی با اشاره به برخورداری این شهرک از برخی زیرساخت‌ها یادآور شد: فعالیت صنایع در این منطقه نباید باعث تنش آبی شود لذا صنایعی در این محدوده مستقر خواهند شد که نیاز آبی بالایی نداشته باشند. 

استاندار استان مرکزی فراهم کردن اشتغال برای افراد را گام مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان زرندیه و استان مرکزی دانست و گفت: استان‌های هم‌جوار مثل تهران و قم نیز به‌واسطه زنجیره صنایعی که ایجاد خواهد شد در پیشرفت و آبادانی این منطقه اثرگذار خواهند بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا