قزوین

تشکل‌های دانشجویی هرکجا فساد دیدند فریاد بزنند/ جوانان نخبه و باسواد در قزوین مدیر خواهند شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست صمیمی با نمایندگان نخبگان و تشکل های دانشجویی استان که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد گفت: در فضای جدید سیاسی کشور باید دانشجویان از مسوولان مطالبه گر باشند و به کمک مدیران بیایند و به شکل مساله محور در حل مشکلات ظهور و بروز داشته باشند.

وی بیان داشت: از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود برای مبارزه با فساد وارد میدان شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: به عنوان مثال هزار نفر از اعضای شوراها در دوره قبل دستگیر و زندانی شدند که این یک نقطه حادثه خیز فساد است و فعالان دانشجویی باید در این زمینه حساس باشند و رسانه‌هایی را برای اعلام هشدار در این زمینه ایجاد کنند.

اعلایی بیان داشت: مقام معظم رهبری از این موضوع تعبیر به آتش به اختیار کردند که با تشخیص ایشان بیان شده و باید با عقلانیت مورد توجه تشکل های دانشجویی قرار گیرد.

اعلایی افزود: شهید بهشتی، دانشجو را به مؤذن تعبیر کرده که اگر خواب بماند نماز جامعه قضا می‌شود بنابراین حس و روحیه دانشجویی باید در جامعه نهادینه شود که شهید بهشتی بر آن تأکید داشته‌اند.

اعلایی تأکید کرد: ارادۀ دولت بر مبارزه با فساد است و از تشکل‌ها می‌خواهیم هر کجا احساس فساد کردند با عقلانیت و به دور از برخورد احساسی فریاد بزنند و برای مقابله با فساد تلاش کنند.

استاندار قزوین با اشاره به جنس مطالبات دانشجویی، گفت: این مطالبات باید خیلی به سمت مسایل کلیشه‌ای و کم اثر پیش نرود چون تحول و تغییر در جامعه با ورود مردم به ویژه دانشجویان در مسایل مختلف رقم خواهد خورد.

استاندار تأکید داشت: باید برای حذف زمینه‌های فساد در جامعه تلاش کنیم که یکی از عوامل آن، تعیین و انتصاب افراد شایسته و لایق و مؤمن و انقلابی است.

اعلایی استاندار قزوین با تأکید بر استفاده از نخبگان در اداره جامعه، گفت: نخبگان به معنای افرادی هستند که ظرفیت‌های تغییر و تحول را در جامعه دارند و باید از توان آن‌ها برای تحول در جامعه استفاده کنیم و مجموعه دانشجویی نیز برای بروز و ظهور استعدادهای خود ارتباط با بنیاد نخبگان را حفظ کنند.

وی بیان داشت: به زودی جوانان باسواد، صاحب نظر، خلاق و انقلابی در استان به سمت‌های مدیریتی منصوب خواهند شد و زمینه کشف و شناسایی نیروهای جدید را در این مسیر فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا