اخبار روز

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۸ ـ روش‌های کثیف برای بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۸ ـ روش‌های کثیف برای بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، ازآن‌جایی که رژیم موقت صهیونیستی بر مبنای زور و اشغالگری تأسیس شده است، تشکیلات نظامی و ایجاد یک ارتش مجهز در صدر اولویت‌های تصمیم‌سازان این رژیم قرار داشت و صهیونیست‌ها تحت حمایت آمریکا و متحدان اروپایی از همان ابتدا عمده تمرکز خود را معطوف به ساختار نظامی کردند و توجه چندانی به بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و… نداشتند.

بر همین اساس ارتش رژیم اشغالگر یکی از ارکان اساسی این رژیم محسوب می‌شود که استراتژی امنیت داخلی اسرائیل بر پایه آن بنا شده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین همواره به‌عنوان ابزار اصلی این رژیم برای سرکوب ملت فلسطین و غصب زمین‌های آنها مورد استفاده قرار گرفته است. سران صهیونیست از ابتدا با تکیه بر حمایت عظیم و نامحدود ایالات متحده، تلاش کردند شرایط لازم را برای تأسیس یک ارتش کارآمد با سلاح‌های پیشرفته فراهم کنند و در این میان همواره روی حمایت‌های مالی هنگفت آمریکا حساب باز کرده‌اند.

در واقع صهیونیست‌ها که به ماهیت رژیم جعلی خود آگاه بودند و می‌دانستند برای بقا باید همواره درحال جنگ باشند، اصرار زیادی بر تجهیز ارتش خود به انواع سلاح‌های مدرن و پیشرفته داشتند و همان‌طور که گفته شد به این منظور حساب زیادی روی آمریکا باز می‌کردند و هنوز هم این گونه است. سران رژیم اشغالگر همچنین اقدامات زیادی در سطح حمایت روانی و آماده‌سازی روحیه نظامیان و سربازان جهت مشارکت در جنگ‌های زمینی انجام دادند اما در این زمینه ناکام بودند؛ چرا که اغلب جوانان صهیونیست که در جریان مهاجرت یهودیان وارد فلسطین اشغالی شده‌اند، خود را متعلق به این سرزمین نمی‌دانند و انگیزه‌ای برای دفاع از آن ندارند.

خودکشی، فرار از خدمت، دزدی در ارتش، نافرمانی و درگیری با فرماندهان و… همگی ناشی از همین احساس بی‌انگیزگی میان سربازان در ارتش رژیم صهیونیستی است، این وضعیت به‌ویژه بعد از شکست سنگین این ارتش در جنگ جولای ۲۰۰۶ با حزب‌الله به‌مراتب بدتر شد و ضربه بزرگی که نیروی زمینی ارتش اسرائیل دریافت کرد موجب شد نظامیان این رژیم در جنگ ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ با نوار غزه نتوانند وارد نبرد زمینی شوند.

ترس و وحشت میان عناصر نیروی زمینی ارتش اسرائیل در هریک از جنگ‌های این رژیم با مقاومت فلسطین بعد از جنگ جولای کاملاً مشهود بود و به همین منظور فرماندهی ارتش تصمیم گرفت برای تشویق نظامیان به حضور در درگیری‌های زمینی، برای هریک از یگان‌های نیروی زمینی یک خاخام استخدام کند، اما هیچ یک از این اقدامات نتیجه نداشت و به‌مرور فرماندهان ارتش اسرائیل از نیروی زمینی ناامید شده عمده تمرکز خود را معطوف به نیروی هوایی و تجهیز آن کردند، به همین دلیل نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به «پاشنه آشیل» این ارتش معروف شده است.

ازآن‌جایی که شناخت دشمن به‌ویژه در سطح تشکیلات نظامی و نقاط ضعف و قوت آن نقش مهمی در پیروزی در هر جنگی دارد، سعی داریم در مقاله‌ای چندشماره‌ای به معرفی بخش‌های مختلف تشکیلات نظامی و امنیتی و ساختار ارتش رژیم صهیونیستی بپردازیم.

در ۲ بخش پایانی این مقاله قصد داریم به نقش زنان در ارتش رژیم صهیونیستی و نیز سرویس جاسوسی موساد بپردازیم، به‌ویژه اینکه زنان از ابتدا نقش کلیدی در مأموریت‌های ارتش اسرائیل و به‌طور خاص عملیات‌های جاسوسی موساد داشته‌اند و رژیم اشغالگر همواره از زنان به‌عنوان ابزاری برای تحقق اهداف نظامی و جاسوسی خود استفاده می‌کند.

زنان چگونه وارد ساختار نظامی رژیم صهیونیستی شدند؟

در اواسط ژوئن ۲۰۲۲ «روت رتیگ فایس» به‌عنوان اولین افسر زن ارتش رژیم صهیونیستی منصب فرماندهی تیپ «۹۹» ارتش اسرائیل را به‌عهده گرفت. او قبل از رسیدن به این منصب، فرماندهی یگان معروف «اسکای رایدرز» را به‌عهده داشت. اسکای رایدرز یک یگان شناسایی است که وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات شناسایی قبل از انجام عملیات‌های مهم است. عناصر این یگان همچنین مأموریت‌های جنگی با استفاده از پهپادها را نیز به‌عهده دارند.

افزایش استخدام زنان در ارتش اسرائیل به‌ویژه یگان‌های رزمی درحالی است که این روند با اصول محافظه‌کارانه یهودیان و به‌طور خاص حریدی‌ها مغایرت دارد. ماجرای ورود زنان یهودی به ارتش و واحدهای رزمی از سال ۱۹۴۲ آغاز شد؛ زمانی که ارتش انگلیس یک یگان رزمی متشکل از زنان یهودی تأسیس کرد، در آن زمان ارتش انگلیس نیازی به نیروهای نظامی زن یا مرد برای دفاع از مستعمره‌های خود نداشت اما سازمان‌های صهیونیستی که برای تأسیس رژیم جعلی اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کردند تمایل داشتند که هسته‌های اولیه ارتش این رژیم زودتر شکل بگیرد و معتقد بودند که حضور زنان در این ارتش می‌تواند به‌عنوان یک عمل تبلیغی جهت بهبود وجهه رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار بگیرد.

بعد از آغاز اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین، نظامیان زن یهودی در بیش از ۳ هزار عملیات علیه اعراب شرکت کردند و سپس تعداد زیادی از آنها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی نظامی ارتش انگلیس را ترک کرده به سازمان‌های صهیونیستی مانند «استرن» و «ارگون» پیوستند. «گئولا کوهن» از معروف‌ترین نظامیان زن یهودی بود که روت رتیگ فایس بارها درباره عملیات‌های بزرگ وی (گئولا کوهن) در کشتار اعراب بعد از جنگ جهانی دوم صحبت کرده است.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۸ ـ روش‌های کثیف برای بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان

به این ترتیب در سال ۱۹۴۸ یعنی زمان اشغال فلسطین و تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، یگان رسمی زنان در ارتش این رژیم تشکیل شد که «هال ناچیم» نام داشت و از آن زمان تاکنون زنان هسته اصلی ارتش رژیم اشغالگر را تشکیل می‌دهند و نقش آنها تنها محدود به فعالیت‌های نظامی نیست. با وجود اینکه نظامیان زن ارتش اسرائیل ابتدا در یگان‌های اطلاعاتی مهمی همچون یگان ۹۹۰۰ و ۸۲۰۰ فعالیت می‌کردند اما راضی نبودند و طی سال‌های طولانی برای پیوستن به یگان‌های رزمی تلاش کردند.

زنان در مناصب فرماندهی ارتش اسرائیل

در آغاز دهه هشتاد میلادی و هم‌زمان با گسترش طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال زمین‌های عربی، تغییرات گسترده‌ای در ماهیت مأموریت زنان در ارتش اسرائیل رخ داد و این ارتش شروع به برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان جهت پیوستن به یگان‌های رزمی همچون تیپ‌های زرهی و تک‌تیراندازی و… کرد، این تغییرات موجب شد زنان مناصب ارشد ارتش اسرائیل همچون فرماندهی برخی گروه‌های سربازان را به‌عهده بگیرند.

سپس در دهه ۹۰ میلادی زنان برای رسیدن به مناصب فرماندهی جنگ در ارتش اسرائیل در درگیری‌های این رژیم با اعراب شرکت کردند و در سال ۱۹۹۴ دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بخشی از نقش‌های رزمی باید به نظامیان زن داده شود. با آغاز سال ۲۰۰۰ رژیم اشغالگر محدودیت‌هایی را که برای حضور زنان در یگان‌های رزمی وجود داشت، لغو کرد و ریاست ستاد ارتش این رژیم در سال ۲۰۰۴ به فرماندهی ارتش دستور داد تا سازوکاری را برای پیوستن زنان به یگان‌های رزمی در نیروی دریایی و زمینی و هوایی و نیز یگان‌های توپخانه‌ای و مهندسی و پلیس فراهم کند.

به‌دنبال پیوستن زنان به یگان توپخانه‌ای و تیپ‌های زرهی و یگان‌های زبده در نیروی زمینی، نیروی دریایی ارتش اسرائیل تصمیم به استخدام زنان گرفت. در سال ۲۰۰۴ اولین یگان رزمی مختلط رژیم صهیونیستی تحت عنوان «کراکال» شکل گرفت که وظیفه آن گشت‌زنی در مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی با مصر بود. بعد از موفقیت زنان در این یگان، ارتش رژیم صهیونیستی ۳ تیپ مختلط (زنان و مردان) در پیاده‌نظام خود تشکیل داد.

تغییر وضعیت زنان و نوع خدمت آنها در ارتش رژیم صهیونیستی

از طرف دیگر در بحبوحه تلاش‌های نظامیان زن رژیم صهیونیستی برای گرفتن حق حضور در یگان‌هایی جز یگان‌های مختلط نیروی زمینی، ۴ افسر زن ارتش اسرائیل در سال ۲۰۲۰ با ارائه دادخواستی به دیوان‌عالی رژیم اشغالگر خواستار عضویت در یگان‌های رزمی جدید شدند؛ اقدامی که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن داشت یک کمیته داخلی برای بحث درباره امکان واگذاری مأموریت‌های جنگی جدید به زنان تشکیل دهد، بر این اساس حق پیوستن به یگان‌های نخبه مانند امداد و نجات و مهندسی جنگ به زنان داده شد؛ مشروط بر اینکه افرادی که مایل به عضویت هستند تحت بررسی و ضوابط خاصی قرار گیرند.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۸ ـ روش‌های کثیف برای بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان

به‌موجب این تصمیم، یکی از بخش‌های مهمترین یگان‌های رزمی ارتش اسرائیل یعنی یگان «نجات ۶۶۹» وابسته به نیروی هوایی در اختیار زنان قرار گرفت که یکی از حرفه‌ای‌ترین یگان‌های نیروی هوایی اسرائیل است، ما در فصل‌های قبلی این مقاله مفصلاً درباره یگان مذکور صحبت کرده‌ایم، مأموریت اصلی عناصر این یگان، تخلیه سربازان و خلبانان مجروحی است که در خاک دشمن سقوط کرده‌اند. آنها همچنین موظف به تخلیه شهرک‌نشینان در مواضع اضطراری جنگی نیز هستند.

نظامیان زن نیز همانند نظامیان مرد برای عضویت در چنین یگانی باید آزمایش‌های لازم را انجام دهند و صلاحیت جسمانی آنها تأیید شود. دوره آزمایش و غربالگری برای پیوستن به این یگان بسیار دشوار است و تعداد بسیار کمی از زنان می‌توانند موفق شوند؛ به‌ویژه اینکه باید توانایی حمل بیش از ۴۰ کیلوگرم بار را در مسافت‌های طولانی داشته باشند. حداقل وزن زنان برای عضویت در این یگان ۷۸ و حداقل قد ۱۶۶ سانتی‌متر است.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۷ ـ مخفی‌ترین یگان سرکوبگر ارتش اسرائیل
تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۶ ـ مأموریت پنجه‌قرمزهای ارتش اسرائیل
آشنایی با تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۵‌ ـ یگان «مأموریت‌های ویژه کوهستانی»
تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۴ ـ نظامیانی که زیر نظر زنان آموزش می‌بینند

زنان در بزرگترین یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی

یحلوم یگان مهندسی عملیات‌های ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی است و یک یگان نخبه کماندویی محسوب می‌شود که البته هیچ‌گونه وابستگی به نیروی زمینی ندارد. این بزرگترین یگان مهندسی در ارتش اسرائیل است و عناصر آن دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه حمله‌های خرابکارانه، خنثی‌سازی بمب‌های مختلف و کشف تونل‌ها و… را می‌گذرانند. این یگان به‌شکل مستقل در هماهنگی با دیگر یگان‌های ویژه ارتش اسرائیل کار می‌کند و عملیات‌های آن غالباً محرمانه و سرّی است.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۸ ـ روش‌های کثیف برای بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان

یگان گربه‌های صحرا از دیگر یگان‌های کماندویی ارتش اسرائیل است که پیشتر درباره آن صحبت کردیم، ۶۰ درصد عناصر این یگان را زنان تشکیل می‌دهند که در مرزهای مصر مستقر هستند. زنان در این یگان با جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مورد استفاده در مناطق بیابانی آموزش می‌بینند. این یگان از نظامیان داوطلب تیپ گولانی و گوآتی و چتربازان تشکیل شده است.

گزارش رسانه‌های عبری نشان می‌دهد که زنان در گردان‌های رزمی ارتش اسرائیل و به‌طور خاص یگان گربه‌های صحرا در صف مقدم مقابله با خطرات امنیتی در مرزهای مصر قرار دارند.

درجات زنان در ارتش اسرائیل

با آغاز سال ۲۰۱۲ سه زن در ارتش اسرائیل درجه سرهنگی داشتند و در همان سال یک زن به‌عنوان سخنگوی ارتش و یک زن دیگر به‌عنوان مسئول سانسور نظامی و یک زن دیگر به‌عنوان افسر رسیدگی به امور مجروحان انتخاب شدند، همچنین زنان دیگری در اداره رسیدگی به شکایات و دادستانی نظامی استخدام شدند، بخشی از آنها نیز مناصب مهمی در زمینه فرماندهی پایگاه‌های نظامی برای آموزش سربازان را به‌عهده گرفتند، این درحالی است که پیشتر همه این مناصب در ارتش اسرائیل متعلق به مردان بود.

درصد حضور زنان در ارتش رژیم صهیونیستی

طبق آخرین آمار ۳۳ درصد ارتش اسرائیل یعنی یک‌سوم آن را زنان تشکیل می‌دهند و ارتش رژیم اشغالگر اولین ارتش در جهان است که سربازی اجباری را به زنان تحمیل می‌کند. دوره خدمت اجباری زنان در ارتش اسرائیل ۲۴ ماه است و آنها فقط در شرایط خاص مانند بارداری و… از رفتن به سربازی معاف می‌شوند.

با وجود اینکه ظاهراً ورود به ۸۸ درصد از مشاغل نظامی رژیم صهیونیستی برای زنان آزاد است اما درواقع آنها حداکثر در ۶۰ درصد این مشاغل می‌توانند استخدام شوند.

استفاده تبلیغاتی از زنان در ارتش اسرائیل

خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی برای مردان و زنانی که به ۱۸ سال رسیده‌اند اجباری است. همان‌طور که گفته شد زنان ۲۴ ماه موظف به خدمت هستند و این زمان برای مردان ۳۲ ماه است، البته زنان در صورت تمایل می‌توانند مدت خدمت خود را افزایش بدهند و به‌اندازه مردان در ارتش حضور داشته باشند.

همان‌طور که اشاره کردیم زنان می‌توانند در ۶۰ تا ۸۸ درصد مشاغل نظامی رژیم صهیونیستی حضور داشته باشند و ارتش این رژیم تنها ارتشی در جهان است که خدمت سربازی را برای زنان اجباری کرده است، اما آموزش رزمی و آشنایی با امور اطلاعاتی و شناسایی… تنها مأموریت زنان در ارتش اسرائیل نیست بلکه آنها بیشتر به‌عنوان ابزار تبلیغاتی رژیم اشغالگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلیپ‌های غیراخلاقی و تصاویر زننده و نیمه‌برهنه‌ای که از نظامیان زن ارتش رژیم صهیونیستی در مجلات غیراخلاقی به‌ویژه کشورهای اروپایی منتشر می‌شود تبدیل به یک امر معمول شده است و بی‌توجهی مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل به این مسئله حاکی از آن است که چنین اقدامی کاملاً با هماهنگی ارتش انجام می‌گیرد. پژوهشگرانی که در زمینه انحرافات جنسی در نهادهای نظامی و جاسوسی اسرائیل تحقیق می‌کنند بر این باورند که تل‌آویو از زنان برای ارائه چهره‌ای متفاوت از ارتش و سرویس‌های جاسوسی خود به‌ویژه موساد و پیشبرد اهداف خود در این زمینه استفاده ابزاری می‌کند.

در این میان رسانه‌های آمریکایی بیشترین همکاری را با رژیم صهیونیستی جهت بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان برای بهبود چهره ارتش این رژیم در نگاه جهانیان دارند و اطلاعات نشان می‌دهد که مقامات صهیونیست نه‌تنها مشکلی با انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیراخلاقی از سربازان زن ندارند بلکه این یک سیاست برنامه‌ریزی‌شده در ارتش اسرائیل است و همچنین یک رابطه همکاری میان این ارتش با رسانه‌های غیراخلاقی غربی وجود دارد.

رسانه‌های غربی و به‌طور خاص رسانه‌های آمریکایی که در این زمینه با ارتش رژیم اشغالگر هماهنگ هستند وظیفه دارند تصویری شهوت‌آلود از نظامیان زن این رژیم برای جهانیان به نمایش بگذارند تا افکار عمومی دنیا را از جنایت‌های ارتش اسرائیل منحرف کنند، همچنین در بسیاری از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی تصاویر زننده زیادی از نظامیان زن این رژیم وجود دارد.

ادامه دارد… .

+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا