آذربایجان غربی

تشکیل ستاد مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، محمدصادق معتمدیان شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های آذربایجان‌غربی که این نشست در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از نقد منصفانه اصحاب رسانه استقبال می‌کنیم ولی ضرورت دارد رسانه‌ها به چهارچوب‌های اخلاقی پایند باشند.

وی با بیان اینکه به حمایت اصحاب رسانه نیازمند هستیم، تصریح کرد: رسانه‌ها در تمام شئونات زندگی تاثیرگذار هستند و لازم است از سلایق مختلف در جهت توسعه استان بهره‌مند شویم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان علیرغم تمام ظرفیت‌ها محرومیت را یدک می‌کشد، ادامه داد: این استان با توجه به توانمندی‌هایی که دارد و با داشتن نیروی انسانی توانمند و مردم نجیب، نباید این لقب را با خود به یدک بکشد.

متعمدیان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی افزود: ضرورت دارد چهره استان را به عنوان چهره امن به کشور و منطقه معرفی کنیم چرا که نهادهای قوی امنیتی در این استان حضور دارند که از آن جمله می‌توان به قرارگاه حمزه سیدالشهدا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های امن کشور است، ادامه داد: علیرغم تمام بسترهای ناامنی که در این استان وجود دارد، ولی آذربایجان‌غربی از امنیت کامل بهره‌مند است.

معتمدیان اذعان داشت: باید از ظرفیت‌های استان در راستای توسعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد، ادامه داد: ضرورت دارد این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در استان تنوع مواد معدنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید این ذخایره را به عنوان ثروت برای توسعه استان و بهبود معیشت مردم، به کار بگیریم.

معتمدیان با بیان اینکه باید در روند توسعه استان و برای حل مشکلات گام برداشت، گفت: انسجام، همدلی و وحدت بین مردم و مسئولین بسیار مهم بوده و باید اختلاف‌هایی که باعث عقب افتادن استان می‌شود را کنار بگذاریم.

وی اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های تدوین شده کند عمل کرده‌ایم و با تلاش شبانه‌روزی تمام ارکان مدیریتی را به کار گرفته‌ایم تا با حمایت مردم و رسانه‌ها، برنامه عملیاتی خود را دنبال کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به موقعیت‌های جغرافیایی استان اشاره و اعلام کرد: رسیدن به مبادلات تجاری ایران با ترکیه به مرز ۳۰ میلیارد دلار نیازمند بهبود زیرساخت‌ها است.

معتمدیان با بیان اینکه توسعه صادرات، توجه به مرزنشینان و تقویت بازارچه‌های مرزی را در برنامه کاری داریم، ادامه داد: این استان استانی برخوردار از مواهب الهی و محروم از توجه ملی است.

وی یادآور شد: در حوزه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی، معدنی، صنعت و … ظرفیت‌های زمین مانده زیادی داریم و باید حلقه‌های مفقود در توسعه استان شناسایی شود و در این راستا مطالعات لازم انجام گرفته است و در حال تمرکز بر روی توانمندی‌های استان هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که کشور با محدودیت‌های مالی مواجه است که برای این منظور لازم است از ظرفیت نیروهای مسلح، قرارگاه‌های جهادی، بنیاد برکت و بنیاد علوی بهره ببریم.

معتمدیان یادآور شد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از مطالبات جدی مردم استان است و اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده و توانسته‌ایم پروژه‌های نیمه تمام را شناسایی و بر حسب اولویت به اتمام برسانیم.

وی مطالبه‌گری را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضرورت دارد رسانه‌ها از مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی رفع موانع تولید را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: امروز یکی از اولویت‌های اصلی کشور توجه به موضوع تولید است تا مانع تعطیلی بخش تولید در استان باشیم.

معتمدیان از تشکیل ستاد راهبری مانع‌زدایی خبر داد و اعلام کرد: این ستاد با حضور مسئولان نظارتی و امنیتی استان تشکیل می‌شود تا نسخه‌های بومی و محلی برای رفع مشکلات استان داشته باشیم.

وی گفت: ضرورت دارد ظرفیت خالی واحدهای تولیدی را پر کنیم چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی استان با ظرفیت زیر ۳۰ درصد در حال فعالیت هستند که با اقدامات زود بازده می‌توان وضعیت این واحدها را بهبود بخشید.

انتهای پیام/

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا