Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی و آغاز طرح از ۱۵ آبان/تحویل ماشین‌آلات توسط هپکو از ۲ ماه آینده‌ - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی و آغاز طرح از ۱۵ آبان/تحویل ماشین‌آلات توسط هپکو از ۲ ماه آینده‌

‌داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، در‌باره درباره آغاز عملیات راهداری زمستانی اظهار داشت:‌ برای آماده‌سازی نیروهای راهدار در طرح راهداری زمستانی، از مرداد‌ امسال، تأمین و خرید وسایل مورد نیاز شامل برخی تجهیزات همچنین نمک، شن و به‌روزسازی تجهیزات راهداری را آغاز کردیم.

* آماده‌باش ۱۲هزار راهدار با ۱۱ هزار ادوات و ماشین‌آلات راهداری برای طرح زمستانی 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی امسال از ۱۵ آبان آغاز می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی، اغلب کارها انجام و  قرارگاه راهداری زمستانی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در ایام زمستان امسال ۲ هزار دستگاه گشت راهداری و ۹ هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری فعال خواهد بود، همچنین ‌۱۲ هزار نفر راهدار در‌ یک‌هزار و ۱۰۰ راهدارخانه‌‌ سایر و ثابت آماده به کار هستند.

* دسته‌بندی استان‌ها در ۳ حلقه بابت اجرای عملیات راهداری زمستانی

امانی با بیان اینکه استان‌ها را در موضوع راهداری زمستانی، به سه حلقه تقسیم کرده‌ایم، بیان کرد: بسته به میزان بارش‌ها و سختی سرما و سرمای زمستان این استان‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند، استان‌هایی که بیشترین میزان بارش و سرما و زمستان سردی را دارند در حلقه اول قرار گرفته‌اند که شامل ۱۱ استان است، جلسات کارشناسی و هماهنگی با مدیران کل این ۱۱ استان برگزار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ‌با تلاش راهداران سعی می‌کنیم هیچ جاده‌ای زمستان امسال مسدود نشود مگر اینکه شرایط به گونه‌ای باشد که امکان ریزش بهمن یا بروز خطر در ایمنی برای مسافران فراهم شود،ولی در شرایط عادی آمادگی کامل داریم که کارها انجام شود و جاده‌ها با ایمنی کامل باز بماند.

* خرید تعداد‌ی ماشین آلات راهداری و ۵۰ دستگاه وانت برای استان‌ها

وی درباره مشکل تأمین اعتبار نوسازی و تعمیر اساسی ناوگان راهداری اظهار داشت: کمبود اعتبارات در این حوزه وجود دارد و فرسودگی ناوگان راهداری مشکلی است که با آن مواجه هستیم، سعی کرده‌ایم که بازسازی ادوات و ماشین‌آلات در دستورکار قرار گیرد و اعتبارات خوبی به استان‌ها بابت اورهال (تعمیر اساسی) و بازسازی ماشین آلات راهداری قرار داده‌ایم، همچنین تعداد محدودی ماشین آلات راهداری شامل گریدر، لودر، کمپرسی و ۵۰ دستگاه ماشین سبک وانت، برای استان‌ها خریداری شد.

* پیش‌پرداخت دوم را هم به هپکو پرداختیم/‌ تحویل ماشین‌آلات از ۲ ماه آینده

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره قرارداد سازمان راهداری با هپکو بابت تأمین ماشین‌الات راهداری اظهار داشت: ‌قراردا‌د با هپکو برای تامین ادوات و ماشین‌آلات راهداری جاری است، ‌پیش پرداخت دوم را هم به آنها پرداخت کرده‌ایم و منتظر هستیم این ماشین‌آلات را به ما تحویل دهند.

وی اظهار کرد: هپکو به ما اعلام کرده است که از حدود دو ماه آینده تحویل ماشین‌آلات آغاز خواهد شد و این پروژه تا سال آینده به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا