گلستان

تشکیل ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا در گلستان/ ۱۵۵۰ مهندس کشاورزی در گلستان ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، سیدموسی حسینی امروز در ویژه برنامه تلویزیونی شب‌های هیرکان با گرامیداشت هفته بسیج و واقعه پنج آذر اظهار کرد: تاکنون تعداد ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا در استان گلستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه سه اصل استوار است، تصریح کرد: دین، ولایت‌مداری و مردم سه رکن اساسی در تشکیل انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت امام راحل و پشتوانه مردم به پیروزی رسید، ابراز کرد: امام خمینی (ره) ۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و ما باید از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم.

* پایگاه بسیج، مولود انقلاب و مسجد است

حسینی پایگاه بسیج را مولود انقلاب و مسجد دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه بسیج فرزندان انقلابی را تربیت می‌کند و در خدمت اسلام قرار می‌دهد و به عنوان یک واحد استراتژیک راهبردی و تاکتیکی است.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر و فرهنگ است، اظهار کرد: از ویژگی‌های برجسته و بارز بسیج می‌توان به ولایت‌مداری، اخلاص، ایثارگری و مردمی بودن آن اشاره کرد.

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: محرومیت‌زدایی به دو بخش عمرانی و غیرعمرانی تقسیم می‌شود که در بخش عمرانی می‌توان به آبرسانی شرب، کانال‌های بتنی، انتقال آب کشاورزی، خانه عالم، احداث کارگاه اشتغالزایی، احداث و تکمیل مدرسه و جاده بین مزارع و خانه بهداشت و غیره اشاره کرد.

*ساماندهی ۱۵۵۰ مهندس کشاورزی در گلستان/ غربالگری ۶۰ هزار دام توسط بسیج کشاورزی گلستان

حسینی گفت: بسیج کشاورزی توانسته است بین مهندس، کشاورز و پایگاه ارتباط برقرار کند و اکنون توانستیم تعداد یک‌هزار و ۵۵۰ مهندس کشاورزی را در استان گلستان ساماندهی کنیم و از ۷۰۰ روستا تعداد ۴۱ هزار کشاورز تحت پوشش «طرح شهید ساجدی» قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در راستای جهش تولید و ارتقای سطح تولید پنج محصول، کلزا، گندم، برنج، ذرت علوفه‌ای و جو در گلستان فعالیت کردیم. 

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان درخصوص خدمات بسیج در حوزه کلینیک سیار دامپزشکی ابراز کرد: در راستای ارتقای سطح محصول گوشت قرمز توسط عشایر و روستاییان وارد شدیم و خدمات غربالگری ۶۰ هزار دام را در بسیج کشاورزی انجام می‌دهند.

حسینی افزود: در عرصه سلامت نیز گام موثری توسط بسیج برداشته شده است و در زمان شیوع کرونا تعداد ۹ هزار نفر در «طرح شهید سلیمانی» به کارگیری کردیم اعم از تیم‌های رصد، رهگیری، شناسایی و تیم‌های نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را در سطح استان گلستان فعال کردیم.

وی از بسیج طلاب تقدیر و ابراز کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا که بسیاری از مردم می‌ترسیدند با اموات خود رو به رو شوند بسیج طلاب وارد میدان شدند و این اموات را غسل دادند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: سپاه در زمان شیوع کرونا به کادر درمان بسیار کمک کرد زمانی که کادر درمان با فشار روحی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند سپاه در دو مرحله به کادر درمان کمک کرد ۱۲۰ کادر درمان را به بهداری شمال شرق اعزام و هتل ورزش را برای نقاهتگاه مدیریت کرد.

حسینی در خصوص فعالیت قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول در گلستان تصریح کرد: این قرارگاه با تعامل دستگاه‌های اجرایی با سه هدف «نظارت بر بازار»،«مقابله با احتکار» و » رفع موانع تولید» در استان ایجاد شد در حالی که تمامی استان‌های حاشیه گلستان دچار تلاطم بودند این قرارگاه توانست به خوبی این ماموریت را انجام دهد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا