اجتماعی

تصاویر جدید از ماهواره و سکوی پرتاب “کاوشگر خورشیدی” هند

تصاویر جدید از ماهواره و سکوی پرتاب “کاوشگر خورشیدی” هند

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری برگزیده های ایران، پس از پرتاب موفقیت‌آمیز «چاندرایان-۳» و فرود آوردن آن روی ماه، هند اکنون سعی دارد نخستین کاوشگر خورشیدی خود را پرتاب ‌کند. سازمان تحقیقات فضایی هند، تصاویری از سکوی پرتاب این کاوشگر خورشیدی را به نمایش گذاشته است.

هند نخستین “کاوشگر خورشیدی” خود را به فضا می‌فرستد

“سازمان تحقیقات فضایی هند” (ISRO) روز ۲۸ اوت اعلام کرد که رصدخانه خورشیدی “آدیتیا-ال۱” (Aditya-L1) قرار است روز دوم سپتامبر ساعت ۲:۲۰ بامداد پرتاب شود.

این فضاپیما بر فراز یک “وسیله پرتاب ماهواره قطبی” (PSLV) از “مرکز فضایی ساتیش داوان” (SDSC) در جزیره سری‌هاری‌کوتا واقع در سواحل شرقی هند بلند خواهد شد.

این کاوشگر مجهز به هفت ابزار علمی برای مطالعه خورشید به روش‌های مختلف است. به گفته مقامات ISRO، داده‌های Aditya-L1 می‌تواند به محققان در درک بهتر شراره‌های خورشیدی (از انفجار بزرگ در اتمسفر خورشید به وجود می‌آید و موجب آزاد شدن انرژی می‌شود که در حدود یک‌ششم انرژی خروجی از سطح خورشید در هر دقیقه است) و فوران‌های عظیم پلاسمای خورشید کمک کند.

این مأموریت همچنین می‌تواند نشان دهد که چرا جو بیرونی خورشید، معروف به تاج خورشید، بسیار داغ‌تر از سطح آن است. به گفته Space، این پرتاب برای هند ۳.۸ میلیارد روپیه (۴۵ میلیون دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت.

اخبار هوا و فضا ,

اخبار هوا و فضا ,

اخبار هوا و فضا ,

اخبار هوا و فضا ,

اخبار هوا و فضا ,

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا