قم

تصفیه خانه فاضلاب پردیسان قم در سه سال به سرانجام می رسد

به گزارش برگزیده های ایران از قم، بهرام سرمست امروز و در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به صدور مجوز اجرای پروژه خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان بیان کرد: خوشبختانه این پروژه با پیگیری‌های متعدد در طول یک سال گذشته به مرحله کسب مجوز رسیده است.

وی افزود: این طرح ۲۲ کیلومتری در خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه روز و با برآورد اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار استان پیگیری می شود.

استاندار قم همچنین ابراز امیدواری کرد که این پروژه به همت شرکت آب و فاضلاب استان و در طول سه سال آینده به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه، جمعیتی بالغ بر ۹۲۵ هزار نفر در شهر قم از پوشش این طرح برخوردار می‌شوند.

سرمست اضافه کرد: البته در سال های اخیر، تلاش هایی برای رفع مشکلات فاضلاب منطقه پردیسان بویژه با توجه به اجرای پروژه هایی مانند مسکن مهر و همچنین طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن انجام شده بود تا توسعه زیرساخت های در این محدوده به نتیجه برسد، اما لازم بود تا این اقدامات تکمیل شود.

وی با تصریح بر این که این پروژه ۴۰ کیلومتر خط انتقال فرعی و اضطراری هم برای پردیسان ایجاد می کند یادآور شد: این پروژه می تواند ظرفیت های موجود استان قم را در زمینه خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب ارتقا دهد.

استاندار قم همچنین خاطر نشان کرد: این پروژه صرفا ویژه منطقه پردیسان قم نیست و می تواند مشکلات فاضلاب در برخی دیگر از مناطق قم را مانند شهرک انسجام پوشش دهد.

وی در توضیح بیشتر اهمیت آغاز اجرای این پروژه اذعان کرد: این پروژه در شرایطی به آغاز راه اجرایی خود رسیده که دولت برنامه ای برای آغاز پروژه های جدید ندارد، اما اولویت این پروژه و پیگیری های زیاد سبب شد تا بالاخره فاز اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا