مرکزی

تصمیمات غلط باعث ضربه زدن به پیکره شهر می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، احمد حاج‌امینی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با خبرنگاران بهترین مشاوران مدیریت شهری را اصحاب رسانه دانست و گفت: کار رسانه و خبر در کنار سختی و حساس بودنش در جامعه تاثیرگذار و کارساز خواهد بود لذا اگر این رسالت را به درستی انجام بدهیم قطعا مسائل و مشکلات در موضوعات مختلف به درستی احصا و حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با یک تیتر و خبر می‌توانند آرامش را به جامعه برسانند یا برعکس باعث ایجاد حاشیه شوند گفت: ویژگی اصلی خبرنگاران صداقت، امانت داری در انتقال اصل خبر، شجاعت و شهامت است و افراد نباید تحت تأثیر گروه‌ها با اشخاص قرار بگیرند و با غرض قلم بزنند.

حاج امینی بیان برخی مسائل حاشیه‌ای از شورای شهر در فضای مجازی بدون کسب اطلاع از حقیقت را باعث انحراف افکار عمومی دانست و گفت: مسئولان در هر جایگاهی موظف به پاسخگویی به افکار عمومی هستند اما باید قبل از انتشار برخی مطالب از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کرد تا حاشیه بر متن غلبه نکند.

وی با بیان اینکه شورای ششم تقریبا با ترکیبی جدید وارد سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های شهری شده است افزود: تصمیم گیری‌های اصولی و منطقی راهگشای مشکلات شهر خواهد بود لذا استفاده از خرد جمعی و مشاوره با نخبگان و صاحب نظران در دستور کار این شوراست.

رئیس شورای شهر ساوه با تاکید بر اینکه نباید تصمیم گیری شهری را به ۹ نفر شورا خلاصه کرد، ادامه داد: درب شورای شهر ساوه به روی صاحب نظران باز است و افراد می‌توانند با حضور در جلسات ضمن مشورت در خصوص اقدامات در دست اجرا، برای احصا مشکلات و بیان راهکارهای خود اقدام کنند.

وی افزود: چیز پنهانی از مردم نداریم و مصوباتی که تصویب می‌شود همواره در راستای منافع مردم خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه به انجام صحیح وظیفه شورا در انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: شورای شهر در مدت زمان مشخص خود برای انتخاب شهردار اقدام کرد اما در گزینه قبلی و بررسی رزومه های جدید این موضوع را زمان بر کرده بود که خوشبختانه با جمع بندی نهایی شهردار انتخاب شد.

وی اختلاف نظر در آرا برای مصوبات شورا را امری عادی دانست و افزود: نباید با دامن زدن به برخی مسائل حاشیه ای مسیر خدمت به مردم را به انحراف کشید و دست به دست هم داد تا با کمک به مدیریت شهری، مطالبات مردمی را اجرا کنیم.

احمد حاج امینی قضاوت در خصوص عملکرد شهردار جدید را منوط به گذشت زمان دانست و ادامه داد: شهردار فعلی با سابقه طولانی در مدیریت شهری کمتر از یک ماه است که سکان هدایت شهر را در دست گرفته لذا باید چندین ماه به وی فرصت داد تا بتوان اقداماتش را مورد قضاوت قرار داد.

وی با تاکید بر عدم دخالت اعضای شورای شهر در انتصابات شهرداری گفت: شایسته سالاری در مدیریت جدید شهری مورد تاکید اعضای شورای شهر و مردم است لذا با توجه به اینکه همه بدنبال تحویل در مدیریت هستیم قطعا مشورت هایی در صورت نیاز داده خواهد شد اما قطعا هیچ شخص یا گزینه را به بدنه شهرداری تحمیل نخواهیم کرد. 

رئیس شورای شهر ساوه افزود: در بدنه شهرداری ساوه افراد توانمندی وجود دارند که باید با شناسایی آنان و به کار گیری در جایگاه مناسب، از توانمندی‌های آنان در مدیریت شهری بهره برد. 

حاج امینی تصمیمات غلط را باعث ضربه خوردن به پیکره شهر دانست و عنوان کرد: آنچه از شهردار بعنوان نمایندگان مردم مطالبه می‌شود مدیریت درآمد و هزینه‌ها، شایسته سالاری و ساماندهی مدیریت منابع انسانی است که بخش اعظمی از مشکلات با اجرای درست موارد مطرح شده رفع خواهد شد. 

وی با تاکید بر عدم اجرای پروژه جدید در شهرداری تصریح کرد: شهرداری مستثنی از وضعیت فعلی کشور نیست و مانیز با در نظر گرفتن شرایط جاری و همچنین با تاکید بر اتمام پروژه‌های بر زمین مانده از دوره‌های قبل بر عدم تعریف پروژه جدید تاکید داریم.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات شهری پرداخته و نمایندگان مردم در پارلمان شهری نیز به این سوالات پاسخ دادند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا