علمی و فناوری

تصمیم عجیب دولت انگلیس: ساخت راکتور هسته ای در ماه!

تصمیم عجیب دولت انگلیس: ساخت راکتور هسته ای در ماه!

آژانس فضایی بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که محققان شرکت رولز رویس در حال کار بر روی یک برنامه میکرو-رآکتور هستند تا تکنولوژی‌هایی را توسعه دهند که نیروی مورد نیاز انسان‌ها را برای زندگی و کار بر روی ماه فراهم کند.

این نهاد دولتی اکنون ۲.۹ میلیون پوند (حدود ۳.۵۲ میلیون دلار) در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا صرف ساخت رآکتور هسته‌ای مدولار قمری بریتانیا شود.

آژانس فضایی بریتانیا در این باره گفت: همه مأموریت‌های فضایی به منبع انرژی برای پشتیبانی از سیستم‌های ارتباطات، پشتیبانی از حیات و آزمایش‌های علمی وابسته هستند و انرژی هسته‌ای این پتانسیل را دارد که طول مدت مأموریت‌های ماه آینده و ارزش علمی آن‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

اولین اخبار درباره این پروژه بلندپروانه شرکت رولز رویس در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. در آن زمان، این شرکت در حال بررسی این موضوع بود که چگونه می‌توان از یک میکرو-رآکتور هسته‌ای برای به حرکت درآوردن موشک‌ها در فضا با سرعت‌های بسیار زیاد استفاده کرد و چگونه این فناوری می‌تواند پس از آن برای تامین انرژی برای حفاری، پردازش و ذخیره‌سازی برای کاوش ماه و احتمالا مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

این شرکت همچنین ادعا کرده که از تجربه خود در توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای برای نیروی دریایی بریتانیا در ۶۰ سال گذشته استفاده خواهد کرد تا آنچه را که آموخته در فضاپیماها به کار گیرد، زیرا زیردریایی‌ها و فضاپیماها تا حدودی مشابه هستند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا