البرز

تصویب سند پهنه بندی حریم شهر کرج در مراحل نهایی قرار دارد

تصویب سند پهنه بندی حریم شهر کرج در مراحل نهایی قرار دارد

به گزارش برگزیده از البرز؛ «عباس سعیدی کیا» با اشاره به پیگیری جهت تصویب سند پهنه بندی حریم شهر کرج اظهار کرد: این سند به عنوان یکی از اسناد طرح جامع، بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در سنوات گذشته تهیه و در مراجع استانی مصوب و جهت بررسی و تصویب نهایی به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.

وی توضیح داد: از سند پهنه‌بندی حریم شهری می‌توان به عنوان یک مبنای اصولی برای حفاظت از منابع حریم شهر نام برد.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی فرایند تصویب این سند به اتمام برسد، گفت: با تصویب نهایی و ابلاغ آن، این سند به عنوان مبنای کلیه اقدامات معاونت شهرسازی و معماری کرج درحریم شهری کرج قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در طرح جامع فعلی کرج ضابطه مشخصی برای پهنه بندی حریم شهر وجود ندارد، شهرداری در بحث صدور پروانه در این مناطق با مشکلاتی مواجه است و چارچوب اجرایی مشخصی ندارد که همین امر مشکلاتی به وجود آورده است.

او تاکید کرد: در سند پهنه بندی کرج این امکان ایجاد شده تا درخواست‌های متقاضیان متناسب با شرایط سرزمینی پهنه بررسی و در صورت انطباق با مفاد سند و طی مراحل قانونی، مجوز لازم برای ساخت وساز در عرصه مورد نظر صادر شود.

سعیدی کیا با بیان اینکه با تصویب این سند، مدیریت حرایم شهری کرج تسهیل می‌شود، افزود: بر اساس قانون، حفاظت و نظارت بر توسعه و ساخت و سازها در حریم شهری به عهده شهرداری است؛ بنابراین این سند چارچوبی را برای مدیریت اراضی حریم شهر کرج مشخص می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اینکه طبق آمار شهر کرج حدود ۱۶ هزارو ۵۰۰ هکتار حریم دارد، گفت: بدون شک با اجرایی شدن این سند، شاهد کاهش تخلفات در حریم شهری کرج خواهیم بود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا