ایلام

تصویب ۹۸۰ میلیاردریال اعتبار در حوزه آموزش و پرورش در سفر رئیسی به ایلام

نصرت‌الله رحیمی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۴ پروژه جدید و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و همچنین جمع آوری مدارس کانکسی در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال در سفر رئیسی به استان ایلام تصویب شد.

وی افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ایلام در حوزه آموزش و پرورش ۲ باب استخر دانش‌آموزی در مرکز استان و در شهرستان مهران که سال‌ها به علت عدم اعتبار به حال خود رها شده بود با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که با این اعتبار خوب می‌توان دوباره این پروژه‌ها را شروع به کار کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: تکمیل دو باب سالن ورزشی دانش آموزی در شهرستان آبدانان و چرداول برای تکمیل این دو سالن ورزشی مبلغ ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که برای این چهار پروژه اعتباری به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان تصویب شد همچنین برای پروژه‌های جاری که از اعتبارات ملی تخصیص داده می‌شود مبلغ ۵۱ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی ادامه داد: بخشی از پیگیری اعتبارات مصوب شده در سطح استانداری است چون مصوبه سفر ریاست جمهوری بوده از طریق معاونت عمرانی صورت می‌گیرد بعد از آن اعتبارات سازمانی به صورت جدا به حوزه آموزش و پرورش داده می‌شود و از طریق ملی به استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

رحیمی افزود: برای جمع آوری مدارس کانکسی در استان یک شرایط خاص خود دارد که برای دانش آموزانی که تعداد آنها بالای ۱۵ نفر است می‌توان این مدارس را جمع‌آوری کرد در استان ۱۸ مدرسه کانکسی وجود دارد که فقط دو مدرسه آن دانش آموز بالای ۱۵ نفر وجود دارد.

وی ادامه داد: با بنیاد برکت قراردادی منعقد کردیم که تعداد ۷ مدرسه کانکسی که تعداد دانش آموزان آن بالای ۱۰ نفر است پیشنهاد دادیم ولی بنیاد برکت تعداد ۱۵ نفر به بالا را تایید می‌کند که با مکاتبات این تعداد مدرسه با دانش آموزان را درخواست کردیم.

وی گفت: الزاماً به صورت صد در صدی مدارس کانکسی قابلیت جمع آوری ندارد چرا که بعضی از مدارس ۲ دانش آموز دارد و در تضاد با عدالت آموزشی است که بخواهیم برای دو نفر مدرسه یک کلاسه با هزینه زیاد بسازیم که قطعاً در همه جای دنیا همین موضوع وجود دارد.

انتهای پیام/ی 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا