کرمانشاه

تضعیف کووید ۱۹ در کرمانشاه با افزایش شمار شهرهای زرد/ تنها «پاوه» قرمز است

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، پاوه تنها شهر قرمز استان است.

وی ادامه داد: شهرهای کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و روانسر نارنجی و شهرهای ثلاث باباجانی، دالاهو، صحنه و سنقر وکلیایی زرد کرونایی است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی از افراد فکر می‌کنند کودکان و نوجوانان به کرونا مبتلا نمی‌شوند این در حالی است که این گروه سنی هم به کرونا مبتلا می‌شوند، اما ممکن است شدت این بیماری در کودکان به نسبت بزرگسالان کم‌تر باشند.

وی اشاره‌ای به آمار واکسیناسیون استان داشت و گفت: ۷۸ درصد جمعیت هدف نوبت اول واکسیناسیون را تزریق کرده و بیش از ۵۴ درصد مردم استان به طور کامل واکسینه شده و دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

شاه‌آبادی اضافه کرد: ۸۰ درصد دانش‌آموزان هم دُز اول را تزریق و حدود ۳۷ درصد هم در مرحله دوم واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون آن‌ها به صورت کامل انجام شده است.

وی از مردم استان خواست، که حتما واکسن کرونا را تزریق کنند که به طور قطع تزریق هر نوع واکسنی اثرات مثبت خود را دارد.

شاه‌آبادی برای رسیدن به ایمنی مناسب در جامعه بر پوشش واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۵ درصدی تأکید داشت و افزود: مادران باردار یکی از گروه‌هایی هستند که تزریق واکسن برای آن‌ها حتمی است.

وی اضافه کرد: مادران باردار از نظر ابتلا به کرونا بیشتر از افراد عادی در معرض خطر نیستند، اما اگر مبتلا شوند ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری مانند سقط جنین و موارد مرگ برای آن‌ها اتفاق بیافتد، بنابراین در عرصه وقت خود را با واکسن سینوفارم علیه کرونا ایمن کنند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا