قزوین

تعامل با دستگاه‌های فرهنگی به صورت جدی دنبال می‌شود

تعامل با دستگاه‌های فرهنگی به صورت جدی دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ حسین براتی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در تشریح اهداف و رویکرد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهارکرد: نگرش این اداره کل بر پایه یک تعامل حداکثری با همه حوزه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری استوار است و هر آنچه را که قانونگذار و وزارت متبوع ابلاغ و تکلیف کرده باشد، متناسب با شرایط استان اجرایی می‌شود.

او افزود:‌ با تعامل خوبی که با خانواده بزرگ فرهنگ و هنر در انجمن‌های وابسته به اداره کل برقرار می‌شود، تلاش می‌کنیم تا وظایف و ماموریت‌ های سازمانی را به نحو شایسته ای عملیاتی سازیم.

براتی گفت: من معتقدم امور هر انجمن باید توسط فعالان همان گروه انجام شود و ما به عنوان یک دستگاه دولتی، نقش نظارتی، حمایتی و حاکمیتی داشته باشیم که امیدوارم بتوانیم این مسئله را به درستی در استان قزوین محقق کنیم.

این مسئول با بیان اینکه با کمک و همفکری اهالی فرهنگ و هنر استان، برنامه‌های خوب و جامعی را تدوین می‌کنیم، توضیح داد: در همین خصوص طی روزهای گذشته دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم و ایشان رهنمودها و راهنمایی هایی را ارایه کردند و دغدغه‌هایی نیز در حوزه مسایل فرهنگی و هنری مطرح شد که به طور قطع در نظام برنامه‌ریزی این اداره کل، مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه به جایگاه فرهنگی و هنری استان پرداخت و اظهار کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران اسلامی بوده و به زودی جشنواره دوسالانه خوشنویسی در استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه باید تدارکات و تمهیدات دقیق و کاملی اتخاذ شود تا یک جشنواره فاخر و در خور شأن علاقه‌مندان به ارتقای فرهنگی استان قزوین را شاهد باشیم، یادآور شد: برای اینکه این مهم به شایستگی محقق شود از کمک و ظرفیت فعالان و افراد موثر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین جامعه خوشنویسان استان بهره‌مند می‌شویم.

براتی از تدوین برنامه‌های جامع و متنوع فرهنگی و هنری با فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان خبر داد و گفت: هم‌افزایی و تعامل با دستگاه‌های فرهنگی به صورت جدی دنبال می‌شود تا بتوانیم یک برنامه مدون از اولویت‌های فرهنگ و هنر استان داشته باشیم.

او افزود: بدون شک دستیابی به اطلاعات جامع در عرصه فرهنگ و هنر استان و شناسایی نقاط قوت و ظرفیت های موجود، منجر به نقش آفرینی مفیدتر و ارائه نظرات کارشناسانه و موثرتر در حیطه های مختلف فعالیتی می‌شود.

براتی یادآور شد: بنا داریم حداکثر تا پایان شهریور ماه تمامی ظرفیت‌ها، نقاط قوت، توانمندی‌ها و شاخص‌های ارزشمند حوزه فرهنگی و هنری استان را احصا و جمع‌بندی کرده و تبدیل به یک برنامه برای ۶ماه دوم سال جاری کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارکرد: تلاش داریم تا در نیمه اول مهر ماه امسال این جمع‌بندی و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته به صنوف مختلف مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ارائه شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا