خراسان شمالی

تعداد پروژه‌های ملی در خراسان شمالی کم است

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، ظهر امروز سید محمد پاکمهر نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شواری اسلامی در شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: ابتدا کلیات لایحه بودجه در سال جاری بعد از تقدیم مجلس رای‌گیری و سپس به کمیسون تلفیق ارسال شد.

وی گفت: در بحث بودجه ۱۴۰۱ یک نگاه انقباضی در کلیات وجود دارد و در آن ۱۵ درصد کاهش هزینه پیش بینی شده است.

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی افزود: در بخش بودجه های عمرانی ۴۳ درصد رشد وجود داشته است و نگاه انبساطی داشته است.

پاکمهر گفت: سهم استان در اعتبارات ملی در بخش هزینه ای ۱.۱، عمرانی ۱ و در بخش تملک دارایی ۲ است.

نائب رئیس فراکسیون محرومیت زدایی بیان داشت: تعداد پروژه های ملی در استان کم است و باید تلاش کنیم با افزایش این پروژه ها سهم استان از اعتبارات مختلف ملی ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در بحث درآمد مالیاتی استان که در سال قبل ۶۰۰ بود امسال به ۱۴۰۰ میلیارد یعنی بیش از ۲ برابر رسیده که ۹۰ درصد این درامد مربوطه به آلومینا می باشد.

پاکمهر تصریح کرد: ۵ درصد در مالیات واحدهای تولیدی کاهش وجود داشته که در این قسمت سعی شده به مردم و کسبه کمک شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در بودجه ۱۴۰۱ مبحث قیر رایگان مطرح شده است تا به مناطق کمتر توسعه یافته کمک شایانی شود.

وی افزود: در بحث حقوق افزایش ۱۰ درصدی داریم که شاید کم به نظر برسد اما واقعیت این است که حداقل دریافتی بیشتر شده و به ۴ و نیم میلیون تومان رسیده است.

پاکمهر تصریح کرد: در گذشته بحث فروش اوراق به عنوان درآمد برای دولت وجود نداشت، ولی متاسفانه در چند سال گذشته این اتفاق افتاده و دولت را دائم مقروض می‌کنیم.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا