سلامت

تعلل در تزریق واکسن علت افزایش بستری‌های کرونایی بابل است

دکتر سید فرزاد جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران افزود : یکی از اصلی ترین راه های کنترل ویروس کرونا  ،  واکسیناسیون فراگیر است که باید با حساسیت و برنامه ریزی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های اعم از اقناع و اجبار انجام شود .

وی  گفت : تزریق دو دز واکسن کرونا به  ۷۰ درصد جمعیت گروه هدف در جامعه ایمنی ایجاد خواهد کرد و اگر به این آمار نرسیم شاهد افزایش آمار بستری و موج های پی در پی کرونایی خواهیم بود.

او افزود : هر چند بابل تاکنون از شهرهای پیشرو در تزریق واکسن کرونا بوده ، ولی حتی در این وضعیت هم تنها حدود ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آمار جمعیت بالای ۱۲ سال بابل ۴۶۰ هزار نفر است.

دکتر جلالی با اعلام این که تاکنون بیش از ۵۷۱ هزار دوز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است، گفت که ۲۰۷ هزار و ۷۸۱ نفر در بابل هر دو دز بیش از ۱۴۵ هزار نفر هم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل پیگیری اجرای طرح اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای ادارات دولتی و مکان های شلوغ مثل دانشگاه‌ها ، حوزه‌های علمیه و مدارس را در سرعت بخشی به ایجاد ایمنی در جامعه بسیار موثر برشمرد و در عین حال خواستار تلاش بیشتر رسانه ها و تمامی تریبون داران در اقناع سازی شهروندان برای تزریق واکسن کرونا تاکید کرد.

وی اظهار داشت : هم اکنون چهار مرکز تجمعیی و ۴۰ مرکز شهری و روستایی تزریق واکسن کرونا را در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بدون ترافیک و معطلی انجام می دهند و شهروندان هر چه زودتر مراجعه کنند و در این زمینه تعلل نداشته باشند.

دکتر جلالی همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل های در جامعه تاکید کرد و گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی با استانداردهای لازم باید در شرایط کنونی در دستور کار جدی شهروندان از جمله افرادی که واکسن دریافت کرده اند ، قرار بگیرد ، چون بدون توجه به اقدامات پیشگیرانه یک بار دیگر مازندران وارد موج جدید کرونایی خواهد شد .

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران عمل می کند و شهرستان بیش از نیم میلیون نفری بابل را زیر پوشش دارد.

طبق گزارش آماری روزانه این دانشگاه ، مجموع بستری بیماران کرونایی در بابل که از ۱۰ مهر ماه وارد کانال دو رقمی شده بود ، در ۱۶ مهر بستری به ۷۷ نفر کاهش یافت که پایین ترین میزان طی یک دوره ۶ ماهه بود ، اما در ۱۰ روز اخیر آمار بستری ها بیماران کرونایی از ترخیصی ها پیشی گرفته و در مرز سه رقمی قرار دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته بستری ۱۵ بیمار کرونایی جدید آمار کل بستری بیماران کرونایی را به ۹۷ نفر رساند و از طرف دیگر بستری بیماران بدحال کرونایی هم در بخش مراقبت های ویژه به ۱۷ نفر افزایش یافت.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا