اخبار روز

تعمیق اختلافات میان سران صهیونیست در بحبوحه جنگ غزه/ حمله تند بنی‌گانتس و لاپید به نتانیاهو

تعمیق اختلافات میان سران صهیونیست در بحبوحه جنگ غزه/ حمله تند بنی‌گانتس و لاپید به نتانیاهو

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، با وجود اینکه صهیونیست‌ها برای مدیریت جنگ با نوار غزه اقدام به تشکیل یک کابینه جنگی کرده‌اند اما این کابینه هم نتوانسته است حتی برای مدتی کوتاه به اختلافات میان سران سیاسی و نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر پایان دهد و آنها را متحد کند.

تداوم مسئولیت‌گریزی مقامات صهیونیست

در زمان حاضر وضعیت مقامات صهیونیستی در سطح سیاسی و نظامی و امنیتی به‌گونه‌ای است که همه آنها قصد دارند مسئولیت شکست در عملیات طوفان الاقصی را به گردن یکدیگر بیندازند و به‌ویژه انتقادات زیادی نسبت به مسئولیت‌گریزی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شده است و درخواست‌های زیادی برای استعفای وی وجود دارد.

میان این اختلافات در محافل صهیونیستی، روز گذشته نتانیاهو توییتی منتشر کرد و در آن سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را مقصر شکست در عملیات طوفان الاقصی دانست. این توییت با واکنش‌های زیادی مواجه بود و هجمه‌های تندی ضد نتانیاهو مطرح گشت که بعد از آن وی مجبور به عذرخواهی شد و گفت: من اشتباه کردم و نباید این حرف‌ها گفته می‌شد.

بعد از انتقادات و هجمه تند سران سیاسی و رهبران احزاب و اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی ضد نتانیاهو او توییت خود را حذف کرد. نتانیاهو در این توییت گفته بود: در هیچ شرایطی و در هیچ مرحله‌ای درباره وجود اهداف جنگی از سوی حماس هشداری دریافت نکرده بودیم، بلکه به‌عکس، همه مقامات امنیتی از جمله رئیس شورای امنیت داخلی و رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) ارزیابی کرده بودند که حماس عقب‌نشینی کرده است و تمایل به حل‌وفصل و سازش دارد.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر همچنین گفت: این‌ها ارزیابی و تحلیل‌هایی بودند که تا زمان وقوع جنگ بارها به نخست‌وزیر و کابینه کوچک امنیتی و سیاسی از سوی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی ارائه شدند.

فرار خانواده نتانیاهو به مخفیگاهی مستحکم
اعتراضات علیه نتانیاهو در تل‌آویو از سر گرفته می‌شود
پسر نتانیاهو از آمریکا به رسانه‌های معترض حمله کرد

هجمه تند بنی‌گانتس و لاپید ضد نتانیاهو

این سخنان نتانیاهو خشم مقامات امنیتی و اطلاعاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را برانگیخت. «بنی گانتس» عضو کابینه جنگی و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از اولین کسانی بود که به این مواضع نتانیاهو واکنش نشان داده به او هشدار داد که حرف‌های خود را پس بگیرد.

بنی گانتس با انتقاد از بی‌مسئولیتی نتانیاهو با انتشار توییتی اعلام کرد: وقتی ما در وضعیت جنگی هستیم، رهبری باید مسئولیت‌پذیر باشد، تصمیم بگیرد کارهای درست را انجام دهد و نیروها را تقویت کند تا بتوانند به آنچه ما از آنها می‌خواهیم برسند.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در همین زمینه گفت: نتانیاهو از همه خط‌قرمزها عبور کرده است و در حالی که نظامیان و فرماندهان ارتش درحال جنگ با حماس و حزب‌الله هستند، نتانیاهو تلاش دارد آنها را (مقامات نظامی رژیم صهیونیستی) مقصر بداند. تلاش برای فرار از مسئولیت و سرزنش نهادهای امنیتی و ارتش، اسرائیل را که در حال جنگ است تضعیف می‌کند.

«میراو میخائیلی» رهبر حزب معارض «کارگر» رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از عملکرد غیرحرفه‌ای نتانیاهو در شرایط جنگی اظهار داشت: درحالی که فرزندان ما در نوار غزه مجبور به جنگیدن هستند، پسر نتانیاهو در میامی آمریکا درحال خوش‌گذرانی است و سیگار می‌کشد و مشروب می‌خورد و می‌بینیم که نتانیاهو با وجود این، فرماندهان ارتش را مسئول فاجعه کنونی می‌داند. نتانیاهو اکنون مقابل اسرائیلی‌ها و ارتش ایستاده است.

درحالی که بیش از ۳۶۰ هزار تن از نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی برای مشارکت در جنگ غزه احضار شده‌اند، انتقادات تندی میان صهیونیست‌ها از نتانیاهو وجود دارد و آنها سؤال می‌کنند: نتانیاهو که در حال تشویق و تحریک جوانان اسرائیلی برای پیوستن به ارتش و جنگ با حماس است چرا پسر خودش را به آمریکا فرستاده است و او را وارد ارتش نمی‌کند؟

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا