مناطق آزاد

تعیین استراتژی درست در حوزه شیلات قشم آغاز شده است / کمک قشم به اقتصاد ملی با تکمیل زنجیره ارزش شیلات

تعیین استراتژی درست در حوزه شیلات قشم آغاز شده است / کمک قشم به اقتصاد ملی با تکمیل زنجیره ارزش شیلات

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، عادل پیغامی در نخستین همایش روش های نوین مدیریت در آبزی پروری، اظهار داشت: نهاده ها و زنجیره غذایی، سرمایه های انسانی، تحقیقات، فرآوری، بسته بندی و برندسازی و مدیریت بخش های مختلف شیلات، حوزه هایی هستند که برای توسعه آبزی پروری و اقتصاد دریا در کشور باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین همایش روش های نوین مدیریت در آبزی پروری، در حقیقت نخستین اقدام برای سیاست گذاری و تعیین استراتژی درست در حوزه شیلات جزیره قشم است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: جزیره قشم با توسعه و تکمیل زنجیره ارزش شیلات کشور، می تواند ضمن تامین امنیت غذایی کشور به ارزآوری و رونق اقتصاد ملی کمک کند.

به گفته پیغامی؛ ایجاد نقطه تجاری برای محصولات شیلاتی، ایجاد گمرک تخصصی، بازاریابی و برندسازی از مهمترین برنامه هایی است که می تواند به توسعه و پیشرفت آبزی پروری در جزیره قشم کمک کند.

وی بیان داشت: قشم با جذب و تولید تکنولوژی و دانش روز می تواند به قطب دانش بنیان در حوزه شیلات کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های آموزشی و دانشگاهی در حوزه تربیت نیروی انسانی در آبزی پروری و صنایع دریامحور، افزود: با مذاکراتی که با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، هنرستان فنی و حرفه ای شیلات، آبزی پروری و صنایع دریامحور و دانشکده کارآفرینی اقتصاد دریا، در آینده نزدیک در جزیره قشم ایجاد خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفت: همچنین برای ایجاد مدرسه عالی مهارت جهت برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و تربیت نیروی انسانی متخصص با هدف خلق ارزش نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

پیغامی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی شیلات با نگاه ملی و منطقه ای و نیازسنجی بازارهای سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، یکی دیگر از نیازهای جزیره قشم برای توسعه و پیشرفت حوزه آبزی پروری است.

وی در پایان با بیان اینکه ارائه خدمات اقتصادی تخصصی شیلات، یکی از حلقه های مفقوده اقتصاد دریا در کشور است، افزود: با برنامه ریزی باید برای ارائه خدمات تخصصی در حوزه بیمه، گمرک و تامین منابع مالی تخصصی حوزه شیلات و حرکت به سمت ایجاد نقطه تجاری آبزی پروری در جزیره قشم آماده شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا