چهارمحال و بختیاری

تغییرات قیمت اقلام اساسی در چهارمحال و بختیاری طی یک ماه گذشته/ مرغ گران و گوشت ارزان شد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی امروز در ستاد تنظیم بازار استان از رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالا در بازار چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در آبان‌ماه ۹ قلم کالای اساسی در استان شامل برنج، حبوبات و گوشت مرغ نسبت به مهرماه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در آبان‌ماه نسبت به مهر در بازار استان با کاهش هفت درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به ضرورت ثبت خرید و فروش و توزیع برخی کالاهای اساسی در سامانه جامع تجارت، تاکید کرد: بر این اساس اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش استان در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

شناسایی ۲۲۱۴ مورد تخلف در اصناف چهارمحال و بختیاری

رستمی در ادامه  تعداد موارد بازرسی از اصناف استان در سال‌جاری را ۳۸ هزار و ۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این بازرسی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۱۴ تخلف اصناف به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از سوی بازرسان این سازمان شناسایی و تشکیل پرونده شد و برای این تخلفات شناسایی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی ۱۳۸ درصد رشد داشته است، هزار و ۹۲۸ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی، بیشترین تخلف کشف شده در استان را مربوط به درج نکردن قیمت کالاها عنوان کرد و افزود: همچنین ۴۵۰ مورد گرانفروشی، ۲۳۲ مورد رعایت نکردن بهداشت، ۱۲۰ مورد عرضه خارج از شبکه، ۸۳ مورد کم‌فروشی و ۲۶ مورد احتکار از جمله تخلفات شناسایی شده در استان است.

وفور مرغ منجمد در بازار استان

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مرغ منجمد به وفور در بازار استان وجود دارد و بر اساس نیاز مردم با هماهنگی جهاد کشاورزی و سازمان صمت استان وارد بازار می‌شود.

رستمی با بیان اینکه هر هفته کارگروه تنظیم بازار در استان برگزار می‌شود تا نیاز بازار را شناسایی کند، عنوان کرد: برای ارتقای معیشت و تامین اقلام اساسی مردم بازار میوه و فرآورده‌های کشاورزی ساخته می‌شود تا با حداقل قیمت در اختیار مردم استان قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در این نشست مقرر شد تا شهرداری شهرکرد ظرف یک هفته آینده در خصوص ایجاد غرفه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در برخی میادین شهر گزارش ارائه دهد و نسبت به انجام این مهم اهتمام بیشتری به کار گیرد. همچنین در این نشست به بررسی برخی نواقص توزیع سیستمی آرد و مرغ در استان پرداخته و مقرر شد تا با ایجاد اصلاحاتی در این سامانه‌ها، روند توزیع مرغ و آرد در شهرها و روستاهای استان شفاف‌تر و عادلانه‌تر انجام گیرد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا