آذربایجان شرقی

تغییرات مدیریتی در آذربایجان‌‌شرقی/ تغییرات باید در راستای بهبود وضعیت باشد

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خرّم در نشستی با اعضای شورای اسلامی استان، اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا به واسطه ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مردم، نقش اصلی را در جلب مشارکت عمومی برعهده دارند.

 وی، توجه به مناطق محروم را یکی از اهداف کلان دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مناطق محروم و کم‌برخوردار، محدود به جغرافیای خاصی نیست و امروز ما در حاشیه کلانشهرها هم سکونت‌گاه‌هایی را داریم که جزو مناطق محروم به شمار می‌روند.
 
خرّم تصریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف دارد و اگر مسئولان برای استفاده از این ظرفیت‌ها همت کنند محرومیت به حداقل ممکن می‌رسد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به محدودیت منابع و اعتبارات دولتی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه امروز جذب سرمایه‌گذاری یک ضرورت است، افزود: رویکرد دولت در تدوین بودجه کشور، ثبات و رشد اقتصادی و افزایش اشتغال و درآمد سرانه است و تحقق این اهداف ممکن نیست مگر اینکه بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.
 
وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را جلب کنیم، گفت: مشکلاتی نظیر بیکاری و پایین بودن درآمد سرانه، ناشی از عدم تمرکز بر موضوع سرمایه‌گذاری است.
 
خرّم با اشاره به سیاست‌های دولت و مدیریت ارشد استان برای جذب سرمایه‌گذاری، گفت: تشکیل مجمع توسعه در شهرستان‌ها یکی از اقدامات اساسی است که می‌تواند نقطه عزیمت برای جذب سرمایه‌گذاری باشد.
 
وی تصریح کرد: معتقدم که اگر برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه انجام شود، هر شهرستان می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و فارغ از اعتبارات دولتی در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان، گفت: اعتقاد داریم که این تغییرات باید در راستای بهبود وضعیت باشد و همه مدیران در هر سطحی باید تا آخرین لحظه مسئولیت به وظایف خود عمل کنند.
 
وی همچنین نظارت جدی بر عملکرد شهرداری‌ها، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، استفاده از مشارکت مردم در اداره امور شهرها و روستاها، برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌های گردشگری نقاط مختلف استان و تعامل با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.
 
اعضای شورای اسلامی استان هم در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌های خود درخصوص مسائل مختلف، تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با شوراهای اسلامی شهر و روستا را خواستار شدند و بر آمادگی اعضای شوراها برای نقش‌آفرینی در روند توسعه و پیشرفت استان و حل مسائل و مشکلات مردم تأکید کردند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا