اجتماعی

تغییر در ساختار پلیس فقط در نام و عنوان نیست/افزایش بودجه انتظامی در دستورکار

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی برگزیده های ایران در خصوص تغییر ساختار در نیروی انتظامی و تبدیل به فرماندهی کل انتظامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ جدیدی را در خصوص نیروی انتظامی سابق ابلاغ کرده و این رده را از نیرو به فرماندهی کل ارتقا دادند که این مسئله خودش در وهله اول نشان دهنده این است که حضرت آقا از عملکرد انتظامی کشور رضایت داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این ارتقا، یگان انتظامی در سطح ارتش و سپاه به فرماندهی کل تبدیل شده و این تبدیل فقط در نام و عنوان نیست بلکه در رده‌های مختلف سازمان‌هایی ایجاد خواهد شد یا حتی دانشگاه انتظامی نیز ارتقا خواهد یافت.

 وی با بیان این مطلب که تغییر ساختار قطعاً در توانمندی انتظامی کل کشور تاثیر بسزایی دارد خاطرنشان کرد: با این تغییر هم ساختار و هم بودجه انتظامی کشور افزایش خواهد یافت.

 گفتنی است در تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری مراسم رونمایی و ابلاغ طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بر اساس این طرح، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی و دانشگاه علوم انتظامی امیـن نیز به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تـربیت افسری و تربیت پلیس تبدیل می شود.

همچنین معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود، در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقاء سازمانی برخی رده های دیگر نیز دیده شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا