گیلان

تغییر ماهیت راهبردی و هویتی ایران اسلامی در دستور کار دشمنان نظام/ حاج قاسم قهرمان «ملتی و امتی» است

به گزارش برگزیده های ایران از رشت آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و با اشاره به اینکه  به سیزده هزار شهید مفقود الاثر  از دفاع مقدس داریم که تاکنون ده هزار تفحص و کشف شده است، اظهار کرد: مردم از این میهمانان از سفر برگشته به خوبی استقبال کردند و نسل جدید که با در سالهای  جنگ حضور نداشتند با این عزیزان نجوا کرده و تجدید بیعت کردند.

وی با بیان اینکه در هفدهم دی ماه  ۱۳۱۴ اجرای قانون نکبت بار کشف حجاب رضاخانی بوده که پدر و پسر بی کفایت پهلوی حتی به آرمان های ملی هم پایبند نبودند چرا که زنان در تاریخ باستان ایران داری حجاب بودند، گفت:کشف حجاب در آن زمان منجر به تاثر و غصه علما و مردم مسلمان ایرانی بود که متاسفانه  آثار سوء آن در فرهنگ ایران باقی ماند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بعد از انقلاب زنان محجبه ای داشتیم که در عرصه های اجتماعی حضور دارند افزود: دعا کنیم تا  ان‌ شاء‌الله دختران و زنان ما که این فرهنگ ملی و دینی را نادیده گرفتند در این مسیر بازگردند و به فرهنگ ملی و دینی خود پایبند باشند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز قیام مردم قم در خصوص مقاله توهین آمیز علیه امام خمینی ره گفت: حضور مردان، زنان و جوانان در تاریخ انقلاب نشان از اهمیت حضور آنان از نگاه امام خمینی(ره)برای رسیدن به هدف والای انقلاب بوده است.

فلاحتی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی برای همه جهانیان است و دشمنانش مانند سلمان رشدی ترسیده و از بایدن خواستند تا برای‌آن‌ها محافظ در نظر بگیند، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی فقط مختص ایرانیان و مسلمانان نیست همه ملت های آزادی خواه و همه ادیان این قهرمان «ملتی و امتی» را از آن خود می دادند. 

فلاحتی با بیان اینکه دشمن از عکس و اسم شهید سلیمانی هراس دارد ولی باید بداند که ایران از این به بعد یکپارچه سلیمانی خواهد بود، تصریح کرد: عده‌ای را اجیر کردند تا عکس شهید سلیمانی عزیز را پاره کنند، بی‌خردان فکر میکنند با این اجیر کردن‌ها می‌توانند به ارتباط قلبی این مرد بزرگ با ملت خدشه وارد کنند، هرچند که با این رفتار نشان دادند که از عکس و اسم حاج قاسم نیز واهمه دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیش از چهل سال است که نظام سلطه جهانی به پرچمداری آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی‌ علیه نظام جمهوری اسلامی میجنگدو البته همه تیرهایشان به سنگ خورده است، گفت: دشمن همه طرح ها و نقشه های شوم خود در عرصه فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، نظامی را آزمایش کرده اما  شاهد قدرت روز به روز ملت ایران بوده است. 

وی با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی دشمنی راهبردی است چرا که  دنبال محو جمهوری اسلامی در دنیا هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان در مسائل هسته‌ای تلاش کردند جامعه را به چالش بکشانند و البته کشاندند،  برجام منحصر به هسته‌ای نبود چرا که برجام های موشکی و منطقه ای نیز در دستور کار آنان قرار داشت که با درایت رهبری و هوشمندی مردم نقشه های‌آنان نقش برآب شد. 

وی با بیان اینکه دشمن در صدد تغییر ماهیت راهبردی و هویتی ایران اسلامی  است و می‌خواهند به حاکمیت برای سازش با نظام سلطه  فشار آوورده و دنبالکاهش قدرت ایران در منطقه است، گفت: با بزرگنمایی مشکلات داخلی و القا کردن  ناتوانی ایران از رفع مشکلات در صدد اهداف شوم خود هستند اگرچه دیگر جا پایی ندارند اما شیوه گرگ دریدن است و تا آمریکا درصدد گرگ بودن است، ایران با قدرتهای  سلطه جهانی هرگز سازش نمی کند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه در سایه آگاهی و هوشیاری ملت بصیر ایران اسلامی نقشه های شوم دشمن نقش بر آب شده‌است، افزود: بیش از چهل و چند سال از انقلاب گذشته و روز به روز ملت ایران آگاه تر و هوشیار تر شده اگر چه گرانی ها آن ها را ناراحت کرده، اما آن را پای نظام ندانسته  و  از مسیر اصلی و شریف انقلاب که پای‌آن خون دادند خارج نخواهند شد. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا