اجتماعی

تغییر وضعیت نظافت در شهر تهران طی یک ماه آینده/ ورود سازمان پسماند شهرداری به مافیای زباله‌گردی

تغییر وضعیت نظافت در شهر تهران طی یک ماه آینده/ ورود سازمان پسماند شهرداری به مافیای زباله‌گردی

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در ارتباط با حوزه نظافت و رفت و روب در شهر تهران اظهار کرد: در گذشته اتفاقاتی در این حوزه اتفاق افتاده و به همین ترتیب در سال ۱۳۸۵-۱۳۸۶ ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیزه جهت جمع‌آوری پسماند وارد حوزه خدمات شهری شهرداری تهران شد و بدین ترتیب تلاش‌هایی برای کاهش نیروهای انسانی و افزایش ماشین‌آلات در آن مقطع انجام شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با گذشت چندین سال استفاده از ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیکی جهت جمع‌آوری پسماند و رفت و روب بخش قابل توجهی از این ماشین‌آلات فرسوده شده‌اند، گفت: متاسفانه طی سنوات گذشته نیز اقداماتی جهت نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات در حوزه جمع‌آوری پسماند انجام نشده و بدین ترتیب ناوگان خدمات شهری شهرداری تهران فرسوده شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه کیفیت خدمات شهری ما به دلایل و موارد اشاره شده ضعیف شده است، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم ظرف یک ماه آینده وضعیت نظافت در شهر تهران را به شرایط حداقلی برسانیم و بدین ترتیب طرحی آماده و اجرا خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه نباید شهری آلوده و کثیف را در پایتخت داشته باشیم، گفت: ظرفیت خوبی در سطح مناطق و نواحی وجود دارد و ما می‌توانیم با توجه به این ظرفیت و همکاری با پیمانکاران بخش خصوصی تغییراتی را در سطح نظافت شهر تهران ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه سازمان پسماند شهرداری تهران با پیمانکاران تصریح کرد: هفته آینده بنا داریم جلساتی را با تمام پیمانکاران حوزه خدمات شهری برگزار کنیم و مذاکراتی را با آنها داشته باشیم تا بتوانیم تعداد ماشین‌آلات را در حوزه خدمات شهری به حداکثر برسانیم. همچنین پیمانکاران باید پای کار بیایند و قطعا همانطور که بیان شد اثرات این کار تا یک ماه آینده در شهر خواهد بود و وضعیت مناسبی را در حوزه نظافت و رفت و روب در سطح تهران خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه إن‌شاءالله طی ۵ الی ۶ ماه آینده وضعیت در بحث ناوگان خدمات شهری به حد اعلا خواهیم رساند، گفت: اقدامات و برنامه‌هایی برای تغییر وضعیت نظافت در بلندمدت آماده شده است و بنا داریم فرایندها را در این حوزه اصلاح کنیم؛ ضمن اینکه باید تغییراتی نیز در بحث تفکیک زباله از مبدا و mrf داشته باشیم.

محمدی با اعلام این خبر که إن‌شاءالله طی ۵-۶ ماهه آینده وضعیت کتفی‌کولی‌ها و زباله‌گردان در سطح شهر تهران به حداقل خواهند رسید، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در این حوزه نیز اقداماتی صورت بگیرد و وضعیت به شرایط بهتری برسد ضمن اینکه در حال حاضر در هرکدام و در اکثر مخازن افراد زباله‌گرد قرار دارند و اقدام به جداسازی زباله‌ها می‌کنند و ما بنا داریم از این افراد نیز در مجموعه‌های mrf استفاده کنیم.

وی با اشاره به ورود سازمان پسماند جهت شناسایی و برخورد مافیای زباله‌گردی گفت: در این حوزه نیز کار سختی را در پیش خواهیم داشت و باید بتوانیم اقدامات لازم را در برخورد با مافیای زباله انجام بدهیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه ما به هیچ عنوان در بحث نظافت و رفت و روب شهر تهران با کسی تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: بنده زمانی که خواستم به عنوان مدیرعامل این سازمان انتخاب شوم از آقای زاکانی شهردار تهران خواستم اختیارات کامل را به من بدهند و در ادامه این اختیارات تماما به بنده واگذار شده است؛ همچنین در بازدیدهایی که از سطح مناطق و نواحی داشتم حتی تذکراتی را به شهرداران مناطق و معاونین خدمات شهری داده‌ام و إن‌شاءالله طی یک ماه آینده وضعیت نظافت در شهر تهران به شرایط حداقلی خواهد رسید.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا