اردبیل

تغییر وضعیت کرونایی ۸ شهرستان؛ نیر زرد شد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند و شهرستان مشگین شهر همچنان زرد بوده و و از امروز وضعیت کرونا در نیر، زرد شده است.

 وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه یک نفر بر اثر این بیماری جان باخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: طی این مدت ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۶۴ نفر کاهش یافته که از این تعداد ۴۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و ۵۵ بیمار دیگر نیز تحت نظر هستند.

وی تأکید کرد: تنها راه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که از هم‌استانی‌های عزیز خواستاریم به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

حبیب‌زاده با اشاره به تزریق یک‌میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۲۸ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان، بیان داشت: ۸۸۴ هزار و ۴۸۹ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۱۹ هزار و ۴۷۳ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۲۶۶ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا