سلامت

تفاهم‌نامه بنیاد ۱۵خرداد و خیریه‌ها برای درمان همه کودکان ناشنوا

به گزارش گروه علم و آموزش برگزیده های ایران از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  امروز سه شنبه ۲ تفاهمنامه “مثبت سلامت” به ارزش هشتاد میلیارد ریال بین بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و موسسه های خیریه “شفا” و “امدادگران عاشورا” امضا شد.

هر۲ تفاهم نامه در حوزه سلامت و درمان کودکان ناشنوا و درمان سرطان قرار دارند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: با الحاق بنیاد ۱۵خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفته شد که کلیه فعالیت‌های حوزه سلامت و جمعیت را از سایر زیرمجموعه‌ها در این بنیاد متمرکز کنیم.

علی عسکری خاطرنشان کرد: در حوزه محرومین و سلامت، کودکان را در اولویت قرار دادیم و با امضای تفاهمنامه‌های امروز هدف‌گذاری ما این‌ است که در سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ هیچ کودکی ناشنوا به دلیل فقر در کشور نداشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ١۵خرداد نیز گفت: تفاهمنامه‌های امروز برای درمان بیش از ۲۵۰۰ کودک ناشنوا و بیمار سرطانی به ارزش ریالی هشتاد میلیارد ریال است.

سعید اسکندری  معاون پشتیبانی و فن‌آوری خیریه شنوایی‌بخشی شفا که امضا کننده یکی از تفاهم نامه هاست نیز گفت: تجهیزات حلزون گوش کودکان قیمت‌های سرسام‌آوری دارد و چیزی حدود ۸۰۰ میلیون ریال برای هرنفر تمام می شود و اگر قطعات کاشت حلزون تجهیز نشود این افراد دوباره به دنیای سکوت برمی گردند.

سعید اسکندری تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه کاشت و پس از کاشت به خوبی عمل کرده و در حوزه پیشگیری ژنتیک تلاش کرده تا هیچ کودک ناشنوایی متولد نشود.

نصرالله فتحیان مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام به یک سازمان اقتصادی اجتماعی و جهادی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان یک زلزله در خانواده‌های مبتلا است و همه فامیل را درگیر می‌کند، ادامه داد: بیش از ٣ هزار پزشک و متخصص دراین خیریه داریم و با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام در ۵۵ نقطه کشور و تهران درحال فعالیت هستیم.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا