Categories: سلامت

تفاهم‌نامه بنیاد ۱۵خرداد و خیریه‌ها برای درمان همه کودکان ناشنوا

به گزارش گروه علم و آموزش برگزیده های ایران از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  امروز سه شنبه ۲ تفاهمنامه “مثبت سلامت” به ارزش هشتاد میلیارد ریال بین بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و موسسه های خیریه “شفا” و “امدادگران عاشورا” امضا شد.

هر۲ تفاهم نامه در حوزه سلامت و درمان کودکان ناشنوا و درمان سرطان قرار دارند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: با الحاق بنیاد ۱۵خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفته شد که کلیه فعالیت‌های حوزه سلامت و جمعیت را از سایر زیرمجموعه‌ها در این بنیاد متمرکز کنیم.

علی عسکری خاطرنشان کرد: در حوزه محرومین و سلامت، کودکان را در اولویت قرار دادیم و با امضای تفاهمنامه‌های امروز هدف‌گذاری ما این‌ است که در سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ هیچ کودکی ناشنوا به دلیل فقر در کشور نداشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ١۵خرداد نیز گفت: تفاهمنامه‌های امروز برای درمان بیش از ۲۵۰۰ کودک ناشنوا و بیمار سرطانی به ارزش ریالی هشتاد میلیارد ریال است.

سعید اسکندری  معاون پشتیبانی و فن‌آوری خیریه شنوایی‌بخشی شفا که امضا کننده یکی از تفاهم نامه هاست نیز گفت: تجهیزات حلزون گوش کودکان قیمت‌های سرسام‌آوری دارد و چیزی حدود ۸۰۰ میلیون ریال برای هرنفر تمام می شود و اگر قطعات کاشت حلزون تجهیز نشود این افراد دوباره به دنیای سکوت برمی گردند.

سعید اسکندری تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه کاشت و پس از کاشت به خوبی عمل کرده و در حوزه پیشگیری ژنتیک تلاش کرده تا هیچ کودک ناشنوایی متولد نشود.

نصرالله فتحیان مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام به یک سازمان اقتصادی اجتماعی و جهادی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان یک زلزله در خانواده‌های مبتلا است و همه فامیل را درگیر می‌کند، ادامه داد: بیش از ٣ هزار پزشک و متخصص دراین خیریه داریم و با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام در ۵۵ نقطه کشور و تهران درحال فعالیت هستیم.

admin

Recent Posts

مجوز “وکالت” الکترونیکی می شود

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نامه ای به روسای کانون وکلای…

26 دقیقه ago

اهدای عضو شهروند زنجانی منجر به نجات جان بیمار شد

سومین اهدای عضو استان در سال‌ جاری با اهدای کبد شهروند زنجانی، رقم خورد.

28 دقیقه ago

قتل مرد جوان به‌خاطر بازی “خرس‌وسطی” در جنوب تهران!

مرد جوانی که سر بازی "خرس‌وسطی" در یکی از پارک‌های جنوب تهران دست به جنایت…

29 دقیقه ago

صرفه‌جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید محصولات فولادی در سوادکوه

گروه صنعتی فولاد بهمن مستقر در شهرک صنعتی بشل در سوادکوه‌ با تولید سالیانه ۱۲۰هزار…

30 دقیقه ago

بانکی‌پور: سیر نزولی جمعیت در کل کشور متوقف شد‌

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیر نزولی جمعیت در کل کشور متوقف شد‌،…

31 دقیقه ago

برگزاری اختتامیه بزرگترین رویداد تولیدات رسانه‌ای کشور

مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای کشور با رویکرد امیدآفرینی و تولید…

32 دقیقه ago