مرکزی

تفرجگاه طبیعی در منطقه گردو اراک ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر امروز در همایش پویش ملی بذرکاری و نهال کاری در منطقه پارک آبخیز گردو اراک با بیان اینکه با اجرای دو پروژه نمونه گردشگری و پویش اقلیم تفرجگاه طبیعی در منطقه گردو ایجاد می‌شود اظهار کرد: تا سال ۹۹ حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و هم منابع ملی هزینه شده که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد منابع طبیعی به اهداف خود رسیده است.

وی افزود: در بخش منطقه گردو دو پروژه شامل بخش نمونه گردشگری از ابتدای بیمارستان تا ابتدای پارک آبخیز تحویل شهرداری شده و بخش دوم از ابتدای پارک آبخیز تا مسافت ۱۸ کیلومتر  در دره‌های گردو تحویل منابع طبیعی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی مرکزی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر اسلامی مکلف هستند با ایجاد زیرساخت‌های لازم و با تصویب مصوبات لازم و در اختیار گذاشتن منابع مناسب در ایجاد گردشگری در این منطقه تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز با اشاره به اینکه امسال از ابتدا آذرماه تا پایان اسفند  پویش‌های مختلفی هم در سطح کشور و هم استان آغاز شده است گفت: این دومین پویش درختکاری در استان و ۱۱ پویش در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا