کرمان

تفکر «بسیجی» در عدالت‌خواهی به امام جامعه اقتدا می‌کند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان با تکریم بزرگداشت شیخ مفید اظهار داشت: این شخصیت قلم و اندیشه‌اش در حفظ و حراست از احکام دین جایگاه و نقش اساسی دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تسلیت شهادت دانشمندان بسیجی کشور شهید فخری‌زاده و شهید شهریاری دو دانشمند برجسته کشور عنوان کرد: شهادت مرد میدان و عمل در دوران سیاه مبارز خطه شمال میرزاکوچک‌خان جنگلی را ارج نهاده و شهادت عالم بصیر و مجاهد و مبارز و تاریخ ساز مدرس مدافع مظلوم و استقلال کشور در سایه دین راجع تسلیت می‌گویم.

وی با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج و تفکر بسیجی یک فکر و اندیشه و منظومه فکری مبتنی بر کتاب و سنت و گرفته شده از آیات و روایات ائمه اطهار است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های تفکر بسیجی افزود: اولین ویژگی پررنگ اعتقاد به مسؤولیت انسان است. انسان در پیشگاه خداوند به‌عنوان عبد تحت تربیت دینی و اسلامی رسالتش مشخص است و اعتقاد بسیجی این است که این رسالت را به‌خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر بسیجی همراه‌کردن علم و عمل است، بسیجی هم مرد علم و هم عمل است، گفت: ویژگی دیگر تفکر بسیجی این است که اطراف خودش را خوب می‌شناسند این تفکر موقعیتی که در آن هستیم نه‌تنها در کشور بلکه جهان را رصد می‌کند و با این رصد دشمن و دوست را خوب می‌شناسند و متناسب با آن با انگیزه کامل وارد صحنه عمل می‌شود.

امام جمعه کرمان اخلاص، ایثار و شهادت‌طلبی را دیگر ویژگی‌ بسیجی دانست و بیان داشت: این تفکر از دشمن و ابرقدرت‌ها نمی‌هراسد و از ملامت ملامت‌گران هراسی ندارد.

علیدادی‌سلیمانی افزود: تفکر ناب اسلامی مبتنی بر اصول و فروغ دین است که به اخلاق عملی و اخلاق نظری هر دو توجه دارد و بر همین مبنا حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی عدالت‌خواه و همه‌جانبه است و تفکری است که در عدالت‌خواهی به امام اقتدا می‌کند و میدان را خالی نمی‌کند و ظلم ستیز و مظلوم‌نواز است.

 امام جمعه کرمان با بیان اینکه بسیجی به هیچ وجه با ظالم آشتی ندارد، افزود: بسیج در هر صحنه به ولی فقیه زمان خودش نگاه می‌کند و سیاست را می‌شناسند و از حوادث تحلیل واقعی دارد دوست و دشمن را خوب رصد می‌کند و تحلیل سیاسی عمیقی دارد اما جناحی فکر نمی‌کند و جناح این تفکر حزب‌الله است.

علیدادی‌سلیمانی گفت: بسیجی از قلم مومن دفاع می‌کند و مومنانه قلم می‌زند، نوشتار هدایتگرانه را در دستور کار خود دارد و مدافع حقوق محرومان است و در حرکت جهادی دنبال رفع محرومیت و کم‌کردن آن است.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: بسیجی در مسائل سیاسی و جامعه حدود را می‌شناسند و در صحنه‌های سخت سیاسی و اجتماعی از اهانت و افترا بیزاری می‌جوید.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا