اجتماعی

تقدیر سخنگوی سازمان فضایی ایران از وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی

تقدیر سخنگوی سازمان فضایی ایران از وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به گزارش خبرنگار گروه اخبار فضا و نجوم خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین دلیریان؛ مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران در توئیتی  از اقدام وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی تقدیر کرد.

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در صفحه شخصی خود نوشت:

“دسترسی به مدار ژئو برای تزریق ماهواره بومی یکی از اهداف اصلی ‎سازمان فضایی است؛ما برای آن برنامه دقیقی داریم و پروژه سریر براین مبنا به گروه فضایی ودجا ابلاغ شد.

جا دارد از “ودجا” بخاطر اتمام طراحی و آغاز ساخت اولین نمونه از این ماهواره‌بر تشکر کنم.

گام اول بسوی ژئو برداشته شده است.”

ساخت اولین نمونه از ماهواره‌بر “سریر” برای مدار ۳۶ هزار کیلومتری آغاز شد

به گزارش برگزیده های ایران، سیداحمد حسینی‌مونس؛ سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز در یک برنامه تلویزیونی گفته بود:‌ در ادامه نقشه فضایی کشور و در امتداد ماهواره‌برهای سیمرغ و ذوالجناح، ماهواره‌بر سریر را خواهیم داشت که این ماهواره‌بر یک تغییر لیگی در حوزه پرتاب ایجاد خواهد کرد و ما را به تراز ماهواره‌برهای روز دنیا، ماهواره‌برهای متوسط و سنگین که پرتاب‌های عملیاتی مهم دنیا را انجام می‌دهند، می‌رساند. این ماهواره‌بر هم در حوزه ارتقای فناوری و هم در حوزه کاهش هزینه‌های پرتاب مؤثر است.

حسینی مونس درباره ماهواره‌بر سریر گفت: مصوبه بالادستی آن ابلاغ و با سازمان فضایی هماهنگ هستیم. انشالله در ۲ الی ۳ سال آینده، پرتاب‌های اولیه این ماهواره‌بر آغاز خواهد شد. مراحل طراحی اولیه این ماهواره‌بر تمام شده و نمونه‌های تحقیقاتی آن درحال ساخت است.

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد:‌ هیچ ماهواره‌بر دیگری به جز سریر قادر به قرار گرفتن در مدار ۳۶ هزار کیلومتری نیست و جزو ماهواره‌های مخابراتی و رادیو تلویزیونی قرار می‌گیرد که انشاالله با پرتابگر بومی خودمان پرتاب شوند. ماهواره‌های دقیق سنجشی که وزن‌های بالای ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرمی دارند و می‌خواهند در ارتفاعات بالا و مدارات خورشید آهنگ قرار بگیرند، مستلزم استفاده از ماهواره‌بر سریر است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا