سلامت

تقدیر وزیر بهداشت از وزارت امور خارجه در تامین واکسن

به گزارش برگزیده های ایران از وزارت امور خارجه، در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع سفرا و نمایندگان ایران در ۱۵ کشور همسایه حاضر شد و از تلاش وزارت خارجه در تامین واکسن تشکر کرد.

عین اللهی در این نشست اظهار داشت: از حسین امیرعبداللهیان تشکر می‌کنم، موفقیتی اگر در حوزه واکسن انجام شده، مدیون وزارت امور خارجه‌ایم، اگر مردم ما امروز نفسی راحت می‌کشند باید از سفیران ما در خارج از کشور که شبانه روز  برای تامین واکسن تلاش کردند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در مدت کوتاهی با کمک وزارت امور خارجه ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور کردیم که امروز درصد واکسیناسیون به رقم ۸۷ درصد رسیده است و ۷۴ درصد مردم نیز دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند و تزریق دز سوم نیز با شتاب آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی‌های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و داروها اشاره کرد و از آمادگی ایران برای صادرات به کشورهای مختلف سخن گفت.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت، ظرفیت داخلی حوزه پزشکی را مستعد پذیرش بیماران از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه دانست و از سفارت‌خانه‌های ایران خواست فعالیت برای این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

عین اللهی تاکید کرد: در شرایط کنونی که تحریم هستیم علاوه بر آنکه نیاز کشور خود را تامین می‌کنیم از کشورهای مجاور هم برای درمان به جمهوری اسلامی ایران مراجعه می‌کنند که این یک موفقیت بسیار بزرگ است.

وی بیان کرد: وضعیت علوم پزشکی در ایران بسیار ممتاز است و زمینه پذیرش دانشجوی خارجی در اکثر رشته‌های علوم پزشکی را در کشور داریم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: حدود ۲۰ هزار عضو هیات علمی در کشور داریم و نزدیک به ۲۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

در ادامه روسای نمایندگی‌ها به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقاء تعاملات وزارت بهداشت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا